  • Data: 2024-06-06 01:37:33
    Temat: Re: 3 osoby z jednej rodziny zginęły na drodze
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-06-05, alojzy nieborak <g...@g...com> wrote:

    > cyt. z lekko koślawego translatora:
    >
    > Natomiast jeżeli wypadek drogowy doprowadzi do śmierci ofiary, kara
    > będzie wynosić pozbawienie wolności na okres nie krótszy niż siedem lat
    > i grzywnę w wysokości nie mniejszej niż 20 000 dirhamów
    >
    > Z drugiej strony, jeśli zostanie udowodnione, że wypadek drogowy, który
    > doprowadził do śmierci ofiary, był zamierzony przez kierowcę samochodu,
    > kara osiągnie dożywocie lub karę śmierci, jeśli kierowca umyślnie
    > potrącił ofiarę z zamiarem jej zabicia
    >
    > https://mohamie-uae.ae/blog/%D8%B9%D9%82%D9%88%D8%A8
    %D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AA%D8%B3%D8%A8%D8%A8-%D
    9%81%D9%8A-%D8%AD%D8%A7%D8%AF%D8%AB-%D9%85%D8%B1%D9%
    88%D8%B1%D9%8A-%D8%A7%D9%84%D8%A5%D9%85%D8%A7%D8%B1%
    D8%A7%D8%AA/

    Trochę to dziwne, bo tu:
    https://uaelegislation.gov.ae/en/legislations/2125

    nic takiego nie ma, mimo ze jest tam cała sekcja o karach. Jak się
    poczta tę sekcje, to więzienie zasadniczo grozi za rózne fałszerstwa,
    oszustwa, wprowadznie w błąd odnośnie uprawnień, licencji etc. Nie ma
    tam nic o więzieniu za przewinienia przeciwko porządkowi i zasadom ruchu
    drogowego, w sensie zachowania na drodze.

    Dodatkowo, dalej wspomniany na tym blogu art. 49 też nie ma pokrycia z ww.

    Może coś jest w KK:
    https://cdn.expatwoman.com/s3fs-public/UAE%20Penal%2
    0Code.pdf

    Ale nie chce mi się w to aż wgłębiać.

    Jedna możliwość jest taka, że ten blog mówi o prawie w konkretnym
    Emiracie (stanie), a to co będzie obowiązywało przy ekstradycji to
    prawo federalne.

    --
    Marcin