    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 250km po bezwyp. auto po czolowym z walcem....
    Date: Sun, 26 Apr 2009 22:32:22 +0200

    Użytkownik "Michał" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:gt1193$r2h$1@inews.gazeta.pl...

    > czy mozna jakos takiemu uprzykrzyc zycie, jestem w stanie polatac po
    > komisariatach itp

    U nas wk... niedoszły nabywca wrzucił kluczyki od takiego samochodu
    przypadkowo do kratki ściekowej. Później twierdził, że się tak zdenerwował,
    że mu się ręce częsty. Nie to, bym Cię nakłaniał do powtórzenia jego
    postępku, tym nie mniej

    > , jesli tylko jest jakas mozliwosc... oczywiscie alegro olalo temat, bo
    > przeciez nie kupilem tego samochodu.... nie chodzi mi o koszty, lawete,
    > dojazd itp., ale o bezczelne podejscie sprzedajacego.... moze ktos cos
    > podpowie??

    Moim zdaniem opierając się na treści aukcji (super i w ogóle) oraz Twoim
    zeznaniu można zaryzykować przypuszczenie, że doszło do oszustwa na Twoją
    szkodę polegającego na celowym doprowadzeniu Cię do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem (najem tej lawety). Samochód ewidentnie nie
    odpowiada ofercie.

    Była już jakiś czas temu tu dyskusja na ten temat. Co do zasady wszelkie
    odchylenia od stanu średniego - zwłaszcza in minus - powinny być w ofercie
    opisane. Kupując samochód masz prawo oczekiwać, że będzie on miał
    przykładowo silnik - choć w ofercie przecież nikt całego ukompletowania nie
    opisuje.

    Z tym, że z tego co widzę zakup od osoby fizycznej (zdjęcie pod blokiem
    jest robione), a więc nie można wykluczyć, że sprzedający faktycznie się
    nie zna. Trzeba by było dowieść, że sprzedający celowo to zrobił, co może
    nie być łatwe. Na fotce obok oferowanego samochodu stoi drugi bez tablic.
    Czy odniosłeś wrażenie, że osoba ta zajmuje się handlem samochodami
    półprofesjonalnie (czyli zajmuje sprowadzaniem)?