  • Data: 2010-12-10 08:22:01
    Temat: Re: 2011 - nic nie ma na temat ko.uz.przych od umów autorskich
    Od: "NKAB -" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Czyli innymi słowy - stosowanie się do zasad języka którego się używa -
    > to niewolnictwo, zaś ich łamanie - ducha wolnego znak? Interesujące. A
    > może byś jednak zadał sobie trochę trudu i dowiedział się skąd się
    > bierze "u" a skąd "ó", czy też "ch" i "h"? Uwierz mi - żyją jeszcze tacy
    > którzy je odmiennie wymawiają.

    Moim zadniem człowiek czujący się jako niezależny nie robi
    z tego jakichkolwiek problemów. Orotgrafia to rodzaj religii.
    Jak ktoś wierzy to może nawet cierpieć z tego powodu.

    > Bardzo mnie interesuje jak wyliczyłeś te 20% podwyżki kosztów po zmianie
    > stawki 22% na 23%.
    >
    > Jedyne wytłumaczenie jakie bym zrozumiał, to to że coś co jest twoim
    > kosztem od "produkcji" do twojego zakupu przechodzi 20x przez parę
    > vatowiec-nievatowiec. Wtedy istotnie - mielibyśmy około 20% podwyżki.
    > Ale mówisz że to nie ten przypadek. Więc jaki?

    20 % to mój szacunek dot. zwiększenia kosztów utrzymania (nie zakładu
    pracy tylko obywatela) wywołany wprowadzeniem zwyżki stawki vat o 1%.
    Według moich szacunków wystarczy 5 pośredników i już mamy założony cel
    inflacyjny (ulubione określenie Balcerowicza).

    Zauważ, że zapowiedź zmiany vatu w 2011 już w tym roku zaowocowała
    zwyżką cen żywności o ok 5-7%.

    Andrzej.