  • Data: 2005-09-01 09:19:13
    Temat: Re: 2 testamenty- który ważny?
    Od: Beniamin <b...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr napisał(a):
    > Witam!
    > Czy ktos moglby mi odpowiedziec na pytanie, który testament w poniższej
    > sytuacji jest ważny (obowiązujący)
    >
    > 1. Spisany w 1990 r. przez moją babcię w państwowym biurze notarialnym. Spadek
    > dotyczy mieszkania własnościowego dla mnie.
    >
    > 2. Spisany w 2005 r. odręcznie (bez udziału notariusza), po powrocie ze
    > szpitala, na miesiąc przed śmiercią (przy wątpliwym stanie świadomości) w
    > którym babcia mieszkanie "zapisuje" swojemu synowi i "czyni go wyłącznym
    > spadkobiercom".
    >
    > Czy ten drugi testament ma wogóle jakąś moc prawną?

    Ważny jest oczywiście ostatni testament, jeśli został sporządzony
    prawidłowo. Jeśli jest napisany w całości odręcznie, jasno wyraża wolę
    spadkodawczyni, na testamencie jest data i odręczny podpis - to jest ważny.
    A co do stanu świadomości - jeśli był wątpliwy, to nic nie zdziałasz
    podważając testament. Dopiero jeśli bez wątpliwości był taki, że
    uniemożliwiał świadome rozporządzenie majątkiem i jesteś w stanie to
    udowodnić, możesz się za to zabierać. Ale to bardzo trudne.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin