  • Data: 2010-05-02 14:28:18
    Temat: Re[2]: dziedziczenie dzieci i dylemat
    Od: Grupy dyskusyjne <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    > Zapis w testamencie że całość zostawia w spadku małżonce.

    No tak ale jeśli prawnie się nie wydziedziczy dzieci
    to one przy takim zapisie (będąc pominięte w testamencie)
    mogą domagać się zachowku
    Czyli dalej rodzic pozostający przy życiu może być narażony
    na ewentualne roszczenia ze strony dzieci.
    (fakt że z tego co się zorientowałem to już nie mają prawa do mieszkania
    lecz mają prawo do pieniędzy... )
    Co będzie jeśli tych pieniędzy nie będzie (np. pozostały rodzic ma tylko
    rentę)?
    (bo nie bardzo rozumiem czy trzeba wziąć wtedy kredyt i spłacić dzieci
    czy sprzedać mieszkanie...)

    Chodzi mi o takie prawne rozwiązanie które uniemożliwi
    egzekwowanie od jednego z rodziców (po śmierci tego drugiego)
    jakichkolwiek roszczeń ze strony dzieci
    (przy jednoczesnym dziedziczeniu ustawowym po śmierci obojga rodziców
    ale po zgonie ostatniego z rodziców)

    --
    Pozdrowienia,
    Witek