  • Data: 2010-05-03 03:31:00
    Temat: Re[2]: dziedziczenie dzieci i dylemat
    Od: Grupy dyskusyjne <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    W liście datowanym 3 maja 2010 (02:19:38) napisano:

    > Tak trudno samemu napisać testament?

    > Chyba można w testamencie napisać, że pozbawia się zachowku jakieś
    > dziecko i tu podać powód takiej decyzji.

    tak ale jedynie jesli "dzieci są złe"

    cytat:
    Przepis art. 1008 kc przewiduje instytucję wydziedziczenia. Zgodnie z jego treścią
    spadkodawca może
    w testamencie pozbawić zstępnych, małżonka i rodziców zachowku, jeżeli uprawniony do
    zachowku:
    1) wbrew woli spadkodawcy postępuje uporczywie w sposób sprzeczny z zasadami
    współżycia społecznego;
    2) dopuścił się względem spadkodawcy albo jednej z najbliższych mu osób umyślnego
    przestępstwa przeciwko
    życiu, zdrowiu lub wolności albo rażącej obrazy czci;
    3) uporczywie nie dopełnia względem spadkodawcy obowiązków rodzinnych.
    Przy czym przyczyna wydziedziczenia uprawnionego do zachowku powinna wynikać z treści
    testamentu.

    a ja mam na myśli sytuacje gdy dzieci "są dobre"
    lecz miały by dziedziczyć (lub domagać się zachowku) dopiero po śmierci drugiego
    współmałżonka

    --
    Pozdrowienia,
    Witek