eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowaRe: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!ne
    ws
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa
    Date: Thu, 27 Mar 2008 17:59:37 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 30
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <9...@z...router>
    References: <8...@s...googlegroups.com>
    <5...@n...onet.pl> <s...@z...router>
    <fsen1s$krr$1@inews.gazeta.pl> <a...@z...router>
    <fsflj3$6e3$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm152.omega227.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1206612000 2416 218.186.227.152 (27 Mar 2008 10:00:00 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Mar 2008 10:00:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:523781
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 27.03.2008 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
    > Moja interpretacja była następująca: nawet jakby sprzedawca
    > odpowiedział na reklamację na drugi dzień, to list polecony idzie kilka
    > dni (poczta ma regulaminowo 2 tygodnie na dostarczenie listu
    > ekonomicznego), następnie 14 dni jest awizowany, tak więc konsument
    > mógłby - odbierając list 14. dnia - spowodować, że sprzedawca nie miałby
    > fizycznej możliwości ustosunkowania się w terminie.
    > Dlatego też branie pod uwagę daty dostarczenia, a nie daty nadania
    > listu, jest tutaj imho nieprawidłowe.
    > Poza tym sprzedawca wysyłając list ustosunkowuje się do reklamacji.
    > Konsument może poczekać na informację przesłaną pocztą, może pójść do
    > sprzedawcy i dowiedzieć się jak to ustosunkowanie się wygląda. Kwestia
    > poinformowania klienta o tym, że "już się ustosunkowałem" to sprawa
    > drugorzędna. Wysłanie listu jest dowodem, że ustosunkowanie odbyło się
    > danego dnia i już nie będzie zmieniane.

    No moja dla przypomnienia była taka, że jest to oświadczenie woli, a jest
    one skuteczne w tym momencie w którym adresat mógł się z zapoznać z jego
    treścią (art. 61kc). Siłą rzeczy może to nastąpić wyłącznie jak list
    dostanie. Co do tego ile idzie list to i co ma z tym zrobić sprzedawca to
    wydaje się, że w prawie konsumenckim bardzo wiele czynności odbywa się na
    zasadzie ryzyka właśnie sprzedawcy a nie konsumenta i to temu ostatniemu
    Ustawodawca dał dodatkową ochronę - tu byłaby ona, np. przed możliwymi
    nadużyciami wynikającymi z faktu, że właśnie ten czas dostarczenia
    oświadczenia może być bardzo długi. Zresztą wydaje mi się, że to nie musi
    być takie czarno-białe i ta granica 14tu dni będzie też trochę płynna np.
    z uwzgędnieniem zachowania należytej staranności przez sprzedawcę.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1