    From: "fi5h" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 15 dni po uplywie gwarancji.. mozna cos zrobic?
    Date: Mon, 11 Oct 2004 23:28:50 +0200
    Sender: f...@p...onet.pl@2.eia.pl

    kicur wrote:

    > Hehe - tak Ci się tylko wydaje. Faktem jest jedynie, że przez
    > pierwsze PÓŁ (a nie cały!) rok jest łatwo udowodnić, bo ustawa z mocy
    > prawa określa, że jeśli 6 m-cy od sprzedaży nie minęło, to z urzędu
    > zakłada się, że usterka była już w chwili wydania towaru!
    > A ostatnio reklamowałem 1,5-roczny telefon marki Nokia u Sprzedawcy
    > (Era GSM), na które to telefony jak wiadomo gwarancji jest tylko ROK
    > i... naprawili :))) Kropka. Dalsze komentarze w duchu jak wyżej są
    > zbędne.
    > A że Klienci często nie znają swoich praw albo rezygnują dobrowolnie,
> [...]

    na wlasnym przykladzie gdzie spotykasz jeden taki przypadek smiesz twierdzic
    ze da sie cos takiego udowodnic to naprawde extra.
    Ja zajmuje sie tym na codzien bo to moja praca i powiem Ci szczerze ze
    mozesz uznawac sie za szczesciarza.
    A to ze klienci rezygnuja dobrowolnie to inna bajka, z tym ze czasem trzeba
    realnie patrzec na fakty a nie ludzic sie ze sie uda bo innemu sie udalo.

    --
    fi5h