  • Data: 2002-06-10 09:35:01
    Temat: Re: 14 dniowy termin realizacji naprawy
    Od: "Jakub Ziobro" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > jesli oddawales do naprawy to dostales na pewno jakis kwit, potwierdzenie
    > przyjecia uszkodzonej rzeczy do naprawy, stanowiace podstawe do jego
    > odbioru. Tam powinienes miec napisana date przyjecia , dodaj do tego 14
    dni
    > r_o_b_o_c_z_y_c_h i juz bedziesz wiedzial czy przekroczyli ten termin
    czy
    > nie:-))

    Po pierwsze:

    14 dniowy termin załatwienia reklamacji, wynikający z § 23 ust 2
    Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 1995r. w sprawie szczegółowych
    warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem
    konsumentów (Dz. U. 64. poz 328) odnosi się do czternastu dni
    kalendarzowych, a nie roboczych.

    Po drugie:

    14-dniowy termin naprawy lub wymiany rzeczy wadliwej dotyczy jedynie
    postępowania reklamacyjnego z tytułu rękojmi. W odniesieniu do gwarancji Sąd
    Najwyższy w orzeczeniu z dnia 14.05.1979r opublikowanym w OSNC 1980/2/23
    stwierdził, że " właściwym czasem (art. 579 k.c.) lub odpowiednim terminem
    (art. 580 § 2 k.c.) do wykonania przez gwaranta jego obowiązków jest okres
    niezbędny w normalnym toku postępowania do dokonania naprawy lub wymiany
    rzeczy, przy czym - nie krótszy od zastrzeżonego w gwarancji". A zatem,
    jeżeli nie zastrzeżono terminu naprawy gwarancyjnej w dokumencie
    gwarancyjnym, ocena czy czas naprawy gwarancyjnej znacznie przekracza okres,
    w którym przy dołożeniu należytej staranności i uwzględnieniu wszystkich
    elementów toku postępowania przy załatwianiu tego typu spraw (np.
    transportu, ogólnodostępności zakupionego produktu), rzecz mogłaby zostać
    naprawiona bądź wymieniona, zależy do konkretnego przypadku. Dopiero
    wykazanie zbędnej, niczym nie uzasadnionej zwłoki udzielającego gwarancję w
    naprawie lub wymianie rzeczy może być podstawą do odstąpienia od umowy.

    Po trzecie:

    Kwitek oddania do serwisu mam, datowany na 28-go maja...

    Pytania? Komentarze?

    --
    pozdrawiam,
    Jakub Ziobro