    From: <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 14 dni termin odwolania, do kiedy?
    Date: Thu, 1 Jan 2004 20:22:59 +0100

    > Tak bylo to z mojej winy, art 52 tak napisal pracodawca, ja sie z tym nie
    > zgadzam i chce sie odwolac, mam nadzieje ze dobrze wyliczylem ze od dnia
    > uzyskania informajci o tym tj 18.12.2003 termin 14 dni minal dzisiaj
    > 01.01.2004, i moge jutro spokojnie to pismo zlozyc...

    Jesli pismo o rozwiazaniu wreczono ci 18.12 to jutro minie ostatni dzien
    terminu.

    > Na swiadectwie pisze ze art 52, wiec rozumie ze na pozwie musze zadac
    > uznania tego za bezskuteczne, ewentualnie odszkodowania z aokres bez
    > pracy...
    > Ale czy wtedy wracam do pracy? u mnie to niemozliwe i szef na 100% podlozy
    > mi kolejna swinie... czego powinienem zadac w tym pozwie aby dyscyplinark
    > astala sie bezskuteczna i zakonczyc tam prace? (umowa na czas okreslony
    > mniej niz 6 mies bez mozliwosci wczesniejszego wypowiedzenia) ???

    Mozesz zadac przywrocenia do pracy lub odszkodowania. Wrazie uwzgl przez sad
    powodztwa o przywrocenbie to wracasz do pracy na poprzednich warunkach ( ale
    nawet jesli zazadasz przywrocenia to sad orzeknie odszkodowanie jesli w dniu
    wyrokowania minal juz okres do ktorego umowa miala trwac lub jezeli
    przywrocenie jest niewskazane ze wgledu na krotki okres jaki pozostal do jej
    uplywu). Jesli nie chcesz juz wracac do pracy to zadaj odszkodowania.
    Przysluguje Ci prawo do odszkodowania w wysokosci wynagrodzenia za okres
    jaki opozostal do rozwiazania umowy jednak nie wiecej niz za trzy miesiace.

    Co do swiadectwa pracy to jesli chodzi Ci o to ze zawiera inf o zwolnieniu
    dyscyplinarnym to nie mozesz zadac jego sprostowania w tej chwili bo na
    chwile obecna zawiera ono dane wlasciwe.Dopiero wyrok sadu uwzgledniajacy
    twoje powodztwo o odszkodowanie spowoduje ze pracodawca bedzie zobowiazany
    wydac ci nowe swiadectwo gdzie umiesci informacje ze umowa rozwiazala sie na
    skutek wypowiedzenia przez pracodawce (czyli nie dyscypl. a zwykle
    wypowiedzenie).
    Jesli natomiast w swiadectwie pracy pracodawca podal inne niz w/w dane ktore
    sie nie zgadzaja to wowczas niezaleznie od odwolania od dyscyplinarki musisz
    wystapic do pracodawcy z wnioskiem o sprostowanie swiadectwa a jak odmowi to
    ewentualnie domagac sie sprostowania w sadzie.

    Dan.