  • Data: 2006-09-25 07:51:12
    Temat: Re: 1,4 promila na rowerze
    Od: "KRZYZAK" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Idiom napisał(a):

    > Zarówno pijany kierowca jak i pijany rowerzysta stwarza zagrożenie. Nie
    > mierzymy tu rozmiaru tego zagrożenia

    Doprawdy? To czemu sa rozne kary za rozne wykroczenia drogowe?
    Dlaczego sa widelki?

    > (bo gdyby to robić, to sądy musiałyby
    > za każdym razem brać pod uwagę jakim samochodem, o jakiej mocy, jak zużytym,
    > o jakiej wadze, w jakim miejscu itd jechał delikwent i od tego uzależniać
    > wymiar kary), tylko stwierdzamy jego fakt.

    Nie wiem, czy wiesz, ale wspolmiernosc kary do winy, uwzglednienie
    okolicznosci i motywow to zdobycz juz prawa rzymskiego. I wlasciwosc
    kazdego nowoczesnego systemu prawnego.
    A skoro pijany rowerzysta stwarza zagrozenie niewspolmiernie mniejsze
    od pijanego kierowcy samochodu, to taka sama kara dla obu jest
    kretynizmem.

    Teraz pomysl, co takie zerojedynkoe zasady rodem z wspolnot pierwotnych
    prowokuja.
    Jak sie Kowalskiemu skonczy gorzala na imprezie i zdecyduje sie czyms
    pojechac po zapasy, to jaki srodek transportu wybierze - rower, czy
    samochod?
    Pewnie samochod, bo wygodniej, na drodze nie widac, ze jedzie podciety,
    a kara przeciez taka sama...

    A ja wole spotkac podcietego Kowalskiego na rowerze, niz w samochodzie.

    P.S.
    W kilku krajach policji nie przychodzi do glowy badac rowerzystow, a w
    kilku innych dopuszczalna norma dla rowerzystow jest prawie 2x wyzsza
    niz dla samochodziarzy.
    A wypadkow z udzialem rowerzystow jest mniej niz w Polsce.