  • 611. Data: 2020-10-18 16:54:49
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Kviat

    W dniu 18.10.2020 o 16:16, ąćęłńóśźż pisze:
    > A teraz nam wytłumacz, dlaczego podczas największej walki PRL z
    > Kościołem nie było pomówień o pedofilię?
    > Przecież to byłoby najłatwiejsze dla UB.
    > Trybuna Ludu i Żołnierz Wolności miałyby tematy na czołówki.
    > A nie miały.

    Zrobię wyjątek, zdarza się, że idiotom też odpisuję.

    Zgłoszenia były, ale SBecja wolała mieć haka i trzymać klechę za mordę,
    niż wsadzać takiego do więzienia. Pozbywanie się takiego narzędzia
    dostępnego na każde skinienie, a któremu owieczki bezgranicznie ufają i
    mu się zwierzają nawet z myślozbrodni przeciwko reżimowi, byłoby dla
    reżimu głupotą.

    Że też dorosłym ludziom trzeba takie rzeczy tłumaczyć.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 612. Data: 2020-10-18 17:28:49
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 18.10.2020 o 14:42 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Tak właśnie było:P Pytanie o uznanie chrztu za niebyły wynika ze
    > stanowiska katolików, żeochrzczony jest katolikiem na zawsze i tego też
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > nie da się wymazać:P

    Tu jest podstawowy błąd w rozumowaniu/doktrynie. O ile faktu bycia
    ochrzczonym wymazać się nie da, to dlaczego robi się takie problemy przed
    formalnym wystąpieniem?

    Kamil

  • 613. Data: 2020-10-18 17:31:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No wiesz, jednak co innego gdy 16-latek, a co innego gdy 40-latek.

    BTW miałem kolegę 32 l. co miał laskę ukończone 16 l.
    Mocno rozwinięta "błękitne oczy" i bardzo ją swędziało.
    Bywał u niej w domu i rodziców, mówili "tylko niech do następnej klasy zda".
    I jeszcze parę podobnych przypadków, co sobie koledzy żartowali (a tak naprawdę
    zazdrościli ;)), że "z córką przyszedł" (no ale te
    miały nieco więcej niż 16 l.)

    -----
    > nazywanie pedofilem mężczyzny współżyjącego z 14-to latką, zwłaszcza za jej zgodą i
    w sytuacji, gdy ma to jakiś sensowny ogólny

  • 614. Data: 2020-10-18 17:42:39
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kubuś Puchatek <k...@k...org> pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>
    > Tu jest podstawowy błąd w rozumowaniu/doktrynie. O ile faktu bycia
    > ochrzczonym wymazać się nie da, to dlaczego robi się takie problemy
    > przed formalnym wystąpieniem?

    <ironia> Z czystej dobroci żeby nie ułatwiać trafienia do Piekła. </ironia>

    --
    A. Filip

  • 615. Data: 2020-10-18 17:45:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 17:28, Kubuś Puchatek pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>
    > Tu jest podstawowy błąd w rozumowaniu/doktrynie. O ile faktu bycia
    > ochrzczonym wymazać się nie da, to dlaczego robi się takie problemy
    > przed formalnym wystąpieniem?

    To nie jest błąd. To celowe działanie. A co do mozności - skoro nie da
    się wymazać faktu bycia ochrzczonym, to tym bardziej nie da się faktu
    zawarcia małżeństwa - które ma wiele większe konsekwencje. Więc albo albo.

    --
    Shrek

  • 616. Data: 2020-10-18 17:45:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 17:42, A. Filip pisze:

    > <ironia> Z czystej dobroci żeby nie ułatwiać trafienia do Piekła. </ironia>

    Wręcz przeciwnie. Nie ochrzczony to chgw gdzie trafia - ochrzczony
    apostata wprost do piekła:P

    --
    Shrek

  • 617. Data: 2020-10-18 18:01:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A gdy ksiądz idzie do sklepu to mleko i bułki tam dostaje za darmo?

    -----

  • 618. Data: 2020-10-18 19:06:05
    Od: Kviat

    W dniu 18.10.2020 o 17:45, Shrek pisze:

    > Wręcz przeciwnie. Nie ochrzczony to chgw gdzie trafia - ochrzczony
    > apostata wprost do piekła:P

    Dlatego właśnie dla Twojego dobra kościół nie unieważnia chrztu. Bo się
    o ciebie martwi, czy tego chcesz czy nie. Bo przecież tuż przed śmiercią
    każdy ateista się nawraca, a wtedy może nie być czasu na powtórny
    chrzest. Oni mają to dobrze przemyślane.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 619. Data: 2020-10-18 19:14:10
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat pisze:

> [...]
    > śmiercią każdy ateista się nawraca, a wtedy może nie być czasu na
    > powtórny chrzest. Oni mają to dobrze przemyślane.

    AFAIR dla twojego dobra Last Day Saints (Mormoni) ochrzczą cię
    pośmiertnie jak się w końcu kiedyś potomek mormon trafi.
    Masz dzieci? Będzie chrzczony jeszcze raz (prawdopodobnie+).

    --
    A. Filip

  • 620. Data: 2020-10-18 19:21:48
    Od: Shrek <...@w...pl>