  • 311. Data: 2020-10-09 11:30:32
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
    >> normalny czlowiek ksiedzem nie zostaje.
    > A dlaczegoż nie?

    Bo normalny człowiek może być tylko ateistą (najlepiej lewicowym)?

    Wszystko zależy czy słówko "normalny" traktuje si e jako typowy lub
    przeciętny. Jeśli tak to księża (i homoseksualiści) przestają być
    normalni. Wiec można go pociągnąć za język pytaniem dlaczego
    homoseksualiści są jeszcze normalni ale księża już nie. Konsekwentnie
    według jego logiki księża to kolejna "mniejszość seksualna".
    Z księżofobią PRZECZ! ;-)

    --
    A. Filip

  • 312. Data: 2020-10-09 11:54:36
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Ale gdzie należy patrzyć?
    > Pierdylion razy piszesz o tytule artykułu. którego nie podajesz, nie
    > wspominając o samym artykule, czyli pewnie takowy nie istnieje.

    Według Gazety Wyborczej 2004 Kuria wiedziała pierwsza o *pomówieniu*
    ks. Jankowskiego. Kuria miała karać Jankowskiego za to że został
    *pomówiony*? Jak pisałem (AFAIR) sama treść artykułu jest "dość
    wyważona" tyle że dobór tytułu przesądza o jego odbiorze/wydźwięku.

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,221
    1476.html

    --
    A. Filip

  • 313. Data: 2020-10-09 12:02:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 09 Oct 2020 11:30:32 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > dlaczego
    > homoseksualiści są jeszcze normalni ale księża już nie.

    Filipku, to proste. Homo nie wybierają swojego losu a księża czynią to
    świadomą decyzją. Ponadto, homo wchodzą w interakcje tylko między sobą
    nikomu nie czyniąc krzywdy a księża i owszem.
    I nie adresuję tego do ciebie, bo z tobą dyshonor rozmawiać. Po prostu
    taki jest mechanizm newsów, jedynie w tym miejscu wątku można dać odpór
    twojej głupocie.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 314. Data: 2020-10-09 12:13:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 09 Oct 2020 11:54:36 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,221
    1476.html

    To teraz wytłumacz, co ten artykuł i jego tytuł ma wspólnego z "medialnym i
    politycznym parasolem ochronnym w 2004" nad Jankowskim.

    Taki parasol rozpościerał zupełnie kto inny:
    https://wiadomosci.wp.pl/ministranci-ks-jankowskiego
    -kontra-wierni-6036508853621377a
    "Wczoraj grupa ministrantów wywiesiła swoje hasła, m.in.: "Modlitwa to
    lepsza sprawa niż krzyki i obraza", "Ksiądz Jankowski królem Polski". -
    Jeżeli takie hasła przedstawimy, to zasłonimy tych, którzy realizują tutaj
    swoje interesy partyjno-polityczne. Którzy robią złą robotę księdzu -
    powiedział dziennikarzom Marek Sławiński, ministrant parafii św. Brygidy.
    Jego zdaniem, prałat wie o ich akcji i popiera ją. - Ksiądz wie, co się
    tutaj dzieje przed kościołem, i nie do końca podobają mu się te wiece
    nawołujące do nienawiści przede wszystkim do biskupa - powiedział
    Sławiński.

    W pewnej chwili ortodoksyjni zwolennicy prałata rzucili się na plakaty
    wywieszone przez ministrantów i zaczęli je zrywać. Ministranci stanęli w
    ich obronie. Na szczęście nie doszło do żadnych poważnych incydentów.
    Najbardziej gorliwi wierni również zaprezentowali swoje plakaty.
    Zaatakowali głównie polityków Unii Wolności, którzy w piątek w sądzie
    bronili pisarza Pawła Huelle. Prałat wytoczył mu proces o zniesławienie."

    GW publikowała w tamtym czasie co innego:
    https://wyborcza.pl/1,76842,2224350.html

    "Z tego wynika, że ksiądz Jankowski to złoty człowiek. Co pani ma przeciwko
    niemu?

    - Że dziecko chciał mi odebrać. Od czasu kontaktów z plebanią Sławek zaczął
    się zmieniać. Stał się nieposłuszny, wulgarny. Ciągle był na plebanii albo
    ze starszymi kumplami na ulicy. W wakacje, w sierpniu zeszłego roku
    wysłałam go do siostry na wieś. Zaraz zadzwonił ksiądz Jankowski z
    pytaniem, gdzie Sławek się podział. Powiedziałam, podałam adres. Już po
    dwóch dniach ksiądz pojawił się tam z zakupami. Przywiózł owoce, słodycze.
    Mówił do niego "synku", a nam kazał dobrze się nim opiekować. Dawał
    Sławkowi pieniądze, po kilkaset złotych za jednym razem. Pomógł
    wyremontować naszą łazienkę, mówiąc "To dla Sławka". Kupował mu drogie
    ubrania. Bardzo ufałam księdzu, więc milczałam, ale w końcu zaczęłam mu
    mówić, żeby tego nie robił, bo to niszczy moje dziecko. Nic nie pomagało.

    Jak Sławek uciekał z domu, to ksiądz mówił moim krewnym, żeby go nie
    przyjmowali do siebie. Ale on i tak uciekał, często na plebanię. Potem
    dowiedziałam się od syna, że prałat mówił mu: "No widzisz, na nikogo nie
    możesz liczyć, a na mnie zawsze możesz".
    Dlaczego przed sądem rodzinnym stwierdziła pani, że syn mógł być
    molestowany seksualnie przez księdza?

    - Dowodów żadnych nie mam. Kiedyś mnie zmroziło, gdy zobaczyłam, że ksiądz
    żegna się ze Sławkiem przez podanie ręki i pocałunek w usta. Ale syn mi
    wytłumaczył, że tak wszyscy się żegnają, że to taki zwyczaj. Jak mam sobie
    to wszystko wytłumaczyć?

    Nie przelewa się u nas w domu, ale nie jesteśmy żadną patologiczną rodziną,
    nie jesteśmy pijakami. Sławek był dobrym, religijnym dzieckiem. Coś musiało
    się stać, skoro nagle stał się agresywny, nieposłuszny, zaczął znikać z
    domu. Ostatni raz widziałam go w niedzielę, cała rodzina go teraz szuka i
    nie może znaleźć."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 315. Data: 2020-10-09 12:41:59
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Filipku, to proste. Homo nie wybierają swojego losu a księża czynią to
    > świadomą decyzją. Ponadto, homo wchodzą w interakcje tylko między sobą
    > nikomu nie czyniąc krzywdy a księża i owszem. [...]

    Gówno prawda. Jeśli los homoseksualisty MUSI być zdeterminowany
    wyłącznie genetycznie a nie w jakiejkolwiek części "wypraniem mózgu"
    to dlaczego los księdza nie może?

    Za takie wykastrowanie cytowane tekstu jak ty to zrobiłeś (ja
    zacytowałem oryginał godne jest *bezwstydnego* "usentowego goebbelsika".

    --
    A. Filip

  • 316. Data: 2020-10-09 12:48:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 09 Oct 2020 12:41:59 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Jeśli los homoseksualisty MUSI być zdeterminowany
    > wyłącznie genetycznie a nie w jakiejkolwiek części "wypraniem mózgu"
    > to dlaczego los księdza nie może?

    Orientacja seksualna, tak jak rasa, jest dana genetycznie.
    Los sobie każdy sam wybiera. Niezawodnie, ma na to też wpływ otoczenie.
    Przykładowo, jeśli w domu sie nie przelewa i wszyscy dookoła hajlują, to
    rośnie prawdopodobieństwo zostania sfrustrowanym nazispaślakiem.

  • 317. Data: 2020-10-09 13:01:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
> [...]

    >swoje interesy partyjno-polityczne. Którzy robią złą robotę księdzu -
    >powiedział dziennikarzom Marek Sławiński, ministrant parafii św.

    Taa ... informacje z pierwszej reki, czy ministranci ... dziadkofile ?
    Ile ci ministranci maja lat ? To chyba zwykle dosc mlodzi chlopcy, z
    15 lat ... nie za wczesnie na swiadome protesty ?

    Mamy tez informacje z drugiej reki
    https://wiadomosci.wp.pl/abp-slawoj-leszek-glodz-zak
    rapiane-imprezy-i-starcia-z-pawlem-adamowiczem-64661
    59320028801a?c=96&nil=&src01=6a4c8

    "Antoni Pawlak porusza także kwestię oskarżeń w kierunku Henryka
    Jankowskiego. Stwierdził, że Adamowicz nie reagował na doniesienia o
    pedofilskich zachowaniach księdza, ponieważ "był u niego
    ministrantem".

    Jednocześnie przyznał, że spytał wprost Adamowicza, czy był również
    molestowany. "Nasze relacje były na tyle bliskie, że wiedział, że jak
    mi coś powie w zaufaniu, to nie puszczę pary. Nigdy. Zakładam, że
    powiedział prawdę, że nie. Że Jankowski go nie molestował" -
    powiedział."

    Oraz jakby z pierwszej
    https://nczas.com/2018/12/10/byl-ministrantem-u-ks-j
    ankowskiego-teraz-chce-usuniecia-jego-pomnika-adamow
    icz-nie-widze-dla-niego-miejsca-w-przestrzeni-public
    znej/
    https://dorzeczy.pl/kraj/86788/Przyjaciel-rodziny-ks
    -Jankowskiego-Adamowicz-byl-u-ksiedza-ministrantem-z
    na-prawde.html

    "- Nie ma miejsca w przestrzeni publicznej dla pomnika księdza
    Jankowskiego"

    Aczkolwiek nie uzasadnia dlaczego ... byc moze tez ksiadz jednych
    ministrantow lubil bardziej, a innych mniej ..

> [...]

    >musiało
    >się stać, skoro nagle stał się agresywny, nieposłuszny, zaczął znikać

    Ale religijny nadal byl, skoro na plebanie uciekal ..

    >Ostatni raz widziałam go w niedzielę, cała rodzina go teraz szuka i
    >nie może znaleźć."

    A wczesniej jak im ksiadz kazal, to nie przyjmowali chlopaka ?

    J.

  • 318. Data: 2020-10-09 13:18:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 08.10.2020 o 19:39, J.F. pisze:

    >W mojej rzeczywistości jest inaczej.
    >W organach ścigania (i w sądach...) znajdują się również religianci,
    >którzy tak jak wy zamykają oczy i udają, że nic się nie dzieje.

    No sa, szczegolnie teraz jak Duda i Ziobro beda recznie sterowali
    nominacjami.

    Ale z drugiej strony, bylo tez sporo ludzi z czasow gdy PZPR byla
    przewodnia sila narodu ... a teraz coraz ich mniej.
    Dawniej bylo wiecej skazanych ksiezy ?

    Owszem, biskup to brzmi dumnie, jak taki poreczenia podejrzanemu
    udzieli, to moze go z aresztu zwolnia.

    > Dla nich informacje są "za mało wiarygodne", albo "ale co oni mają
    > zrobić?", "ale ja nie wiem, czy zarzuty są prawdziwe, pomówieniami
    > nie będziemy proboszcza denerwować, bo się pogniewa", "proboszcz nie
    > pozwala wejść po dokumenty, wiec co mam zrobić, nic się nie da
    > zrobić i jeszcze naskarży biskupowi".

    Z drugiej strony - chcialbys, aby ci AT wparowalo o 6 rano i rewizje
    robilo ?
    A to tylko ktos doniosl, ze pedofilem jestes.
    No ale ty biskupowi nie naskarzysz, ciebie mozna aresztowac pod byle
    pretekstem :-P

    >Nie wiem jak jest w waszej rzeczywistości (i raczej nie chcę
    >wiedzieć), ale w mojej religijnego oszołomstwa w organach ścigania i
    >w wymiarze sprawiedliwości nie brakuje:
    >https://www.rp.pl/Spoleczenstwo/312109959-Sad-zada-
    zaswiadczenia-z-parafii.html
    >"Sędzia zażądała od matki zaświadczenia z parafii o... ,,byciu
    >praktykującą katoliczką".
    >Ma je złożyć matka, która walczy w sądzie o uregulowanie kontaktów
    >pięcioletniej córki z ojcem."

    Czytaj do konca
    "- Pierwszy raz w swojej praktyce spotykam się z takim żądaniem ze
    strony sądu - powiedział dziennikarzom mecenas Michał Warcholik. "

    Wiec nie jest to praktyka nagminna. Na razie.

    "Taka prośba mogłaby być ewentualnie wystosowana, jeśli kwestia
    religii miałaby jakieś znaczenie, albo gdyby którakolwiek ze stron
    wyciągnęła kwestie religijne w charakterze argumentu podczas rozprawy"

    >Oczywiście, że tak.
    >Są np. takie środowiska, które kwestionują fakty i negują
    >rzeczywistość, bo nie lubią jakiejś gazety.

    Ja tam wszystkim pismakom nie ufam :-)

    No dobra - Rzeczypospolita chyba ma jakas w miare dobra rzetelnosc ...

    J.

  • 319. Data: 2020-10-09 13:23:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 08.10.2020 o 13:46, J.F. pisze:

    >Zacznijmy od tego, że pedofilia, to pociąg seksualny do dzieci.
    >Ustawa
    >karna chroni osoby do 15 roku życia, ale nazwanie 15-to latki
    >dzieckiem
    >jest grubą przesadą.

    Ale ona miala 12 lat.
    W tamtych czasach ustawa byla inna, to tez juz nie byla dzieckiem.

    A co tam sie po zaslubinach w sypialni dzialo, to sie juz chyba nie
    dowiemy - ale pierwsze dziecko urodzila w wieku ~26 lat.

    J.

  • 320. Data: 2020-10-09 13:35:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 08.10.2020 o 13:15, J.F. pisze:

    >A jak zaczną się dziennikarze w to mieszać, to znacznie dłużej.
    >Zwłaszcza, gdzy wychodzimy z założenia, ze jeśli fakty przeczą temu,
    >ze
    >ksiadz jest pedofilem, to tym gorzej dla faktów.

    Ale wezmy taki jeden wroclawski komisariat - co by bylo gdyby nie
    dziennikarze ?

    Nic by nie bylo, nie bylo przestepstwa :-P

    J.