    From: "JM" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: ROZWOD ZAKUP NIERUCHOMOSCI
    Date: Sun, 7 Mar 2004 09:14:54 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pa215.krakow.cvx.ppp.tpnet.pl

    Witam

    Mam mozliwosc kupna polowy nieruchomosci od osoby ktora jest po rozwodzie.
    W sentencji wyroku rozodowego nie ma zadnej informacji o podziale majatku
    pomiedzy bylych malzonkow. W ksiedze wieczystej (ktora sprawdzilem) jest
    informacja ze wlascicielami nieruchomosci na zasadach wspolnoty malzenskiej
    sa malzonkowie. Czy jest mozliwosc zakupu tej polowy nieruchomoaci, majac na
    uwadze ustanie ustawowej wspolnoty malzenskiej, i domyslne udzialy po 50% ?
    Czy jeden z malzonkow moze rozporzadzac swja czescia w tym zakresie bez
    zgody bylego wspolmalzonka ? Wiem ze wspolmalzonek moze wniesc do sadu pozew
    o inny podzial niz po 50%, czy nawet przyjmujac to ryzyka (oczywiscie jezeli
    transakcja bedzie wogole mozliwa) moze kupic ten udzial ? Osoba od ktorej
    chcialbym zakupic tan udzial przebywa zagranica, byla u tamtejszego
    notariusza ktory zna polskie prawo, notariusz stwierdzil ze wymagana jest
    zgoda bylego wspolmazonak - czy chodzi tu o zabezpieczenie moich interesow
    jako nabywcy (przed ewentualnymi roszczeniami z jego strony udzial ponad 50%
    ?). Bardzo prosze o pomoc, czy warto podejmowac ten temat ?

    Pozdrawiam JM