  • Data: 2002-03-18 06:38:40
    Temat: RE: Testament notarialny - dobre zabezpieczenie ?
    Od: j...@p...onet.pl (Jarek) szukaj wiadomości tego autora

    <:>Witam !
    <:>Mam takie pytanie.
    <:>Mój Wujek-bezdzietny kawaler (brat mojej mamy) ma małe gospodarstwo rolne
    <:>ok. 1,5 ha na którym stoi dom. Nie ma żadnych dochodów z
    <:>gospodarstwa, nie jest
    <:>też nigdzie zatrudniony (ma 57 lat).
    <:>Od ok. 7 lat płacę wszystkie rachunki (prąd, gaz, woda, podatek rolny),
    <:>pokrywam całkowicie wszystkie koszty utrzymania, wykonania drobnych
    <:>remontów,
    <:>opłacam KRUZ, w razie choroby zapewniam opiekę lekarską, oraz lekarstwa.
    <:>Osoba ta jest całkowicie na moim utrzymaniu.
    <:>Chciałam zainwestować większą kwotę na generalny remont domu (wymiana dachu,
    <:>okien, ocieplenie budynku, może centralne ogrzewanie, wymiana ogrodzenia).
    <:>Chcę, przy całkowitej aprobacie Wujka, abyśmy notarialnie napisali
    <:>testament - spadek w razie śmierci.
    <:>Pytanie: Czy "w razie czego" jest to wystarczające zabezpieczenie
    <:>??? Wujek ma
    <:>jeszcze dwie siostry, z którymi od 10 lat nie utrzymuje kontaktu,
    <:>natomiast po
    <:>jego śmierci nie będą pytały kto sprawował nad nim opiekę, tylko "ile się
    <:>należy" !!!
    <:>Ot. takie życie.
    <:>Jak się zabezpieczyć, żeby mój wysiłek i pieniądze nie poszły na marne.
    <:>Dopóki Wujek nie będzie miał jakiegokolwiek dochodu (renta,
    <:>emerytura), to nie
    <:>myślę o przepisywaniu całości na siebie.
    <:>
    <:>Bardzo proszę o pomoc.
    <:>Pozdrawiam
    <:>Ania
    <:>
    <:>
    <:>--
    <:>Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
    <:>

    A ja powiem krótko odpowiadając na pytanie - taki testament to bardzo kiepskie
    zabezpieczenie. Wujek może się przecież w każdej chwili rozmyślić i napisać nowy
    testament (a jak wujek się zakocha;-). Lepsze byłoby coś trwałego już teraz z
    ewentualnym zabezpieczeniem wujka - może umowa dożywocia?
    Nie rozumiem też dlaczego Pani nie może tego przepisać na siebie, dopóki wujek
    nie będzie miał dochodu (jakie to ma znaczenie?).
    JJ

    --

    Określ Swoje potrzeby - my znajdziemy ofertę za Ciebie!
    [ http://oferty.onet.pl ]