  • 1. Data: 2005-09-28 08:36:44
    Temat: Pytanie odnoscie pisma w spawie pozwu.
    Od: akanid <a...@g...pl>

    Witam

    Ostatnio zlozylem swoj pierwszy z zyciu pozew. W zwiazku z tym ze nie
    mam w tym zadnego doswiadczenia mam nastepujace pytanie. Dzis otrzymalem
    z sadu list ZPO z mala kartka (pol A4) Wezwanie do usunięcia brakow
    formalnych pisma procesowego i uiszczenia kosztow sadowych. Jak mi sie
    zdaje juz wiekszosc siedzacych w prawie wie o co chodzi. napisano tam:

    a) usuniecia brakow formalnych wniesionego w dniu (brak daty) pisma
    przez uiszcz, wpisu 15zł.
    b) uiszczenia tytulem ryczałtu kwoty 30zł
    w terminie tygodniowym od daty doreczenia niniejszego wezwania pod
    rygorem zwrotu pisma

    I teraz tak. Jak rozumiem jest to wezwanie do zaplaty kosztów sądowych.
    Tyloko że to pismo wydaje mi sie jakies takie jakbym czegos co musze nie
    zalączył w pozwie. Zawsze tak jest? Chyba koszty placi sie zawsze jakis
    czas po zlozeniu pozwu?

    I drugie pytanko. Mam zaplaic 30zł czy 45zl? Czy jest tak że ta kwota
    30zl zawiera juz w sobie te 15zł?

    I jeszcze jedno. Oplate musze wniesc w sądzie? Chyba w kasie sie to robi
    co nie? Czy Sąd nie powin9ien podac mi numeru konta na przelew zebym
    mogl zaplacic przelewem? Czy tak sformulowane pismo jakie otrzymalem
    trzeba koniecznie oplacic w kasie sądu?

    Z gory dzieki za pomoc.
    akanid

    p.s. ile czasu moge czekac jeszcze na wydanie nakazu zaplaty w trybie
    upominawczym od momentu zaplaty?

  • 2. Data: 2005-09-28 10:03:28
    Temat: Re: Pytanie odnoscie pisma w spawie pozwu.
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    akanid napisał(a):

> [...]
    > Tyloko że to pismo wydaje mi sie jakies takie jakbym czegos co musze nie
    > zalączył w pozwie. Zawsze tak jest? Chyba koszty placi sie zawsze jakis

    Rzeczywiście treść pisma jest myląca. Wpis nie jest barkiem formalnym
    pozwu. A innych braków nie wskazano. Pewnie posłużono się błędnym drukiem.

    > I drugie pytanko. Mam zaplaic 30zł czy 45zl? Czy jest tak że ta kwota
    > 30zl zawiera juz w sobie te 15zł?

    45 zł.

> [...]
    > co nie? Czy Sąd nie powin9ien podac mi numeru konta na przelew zebym
    > mogl zaplacic przelewem? Czy tak sformulowane pismo jakie otrzymalem

    Możesz zapłacić przelewem o ile znasz numer konta. Większość sądów
    podaje w wezwaniu numer konta. Ale jeśli go nie ma to i tak musisz zapłacić.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-09-28 10:23:46
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Johnson <j...@n...pl> naskrobał/a w

    > Rzeczywiście treść pisma jest myląca. Wpis nie jest barkiem
    > formalnym pozwu.

    A jakim?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    We are born naked, wet and hungry. Then things get worse.

  • 4. Data: 2005-09-28 10:48:51
    Od: akanid <a...@g...pl>

    Goomich napisał(a):

    > A jakim?

    No coz ja sie na tym nie znam ale przy skladaniu pozwu nikt nie zadal
    ode mnie uiszczenia oplaty za wpis czy cos innego. Powiedzieli ze pismo
    przyjdzie. I szczerze mowiac nie spotkalem sie z systuacja kiedy ktos
    placil przy skladaniu pozwu.

    akanid

  • 5. Data: 2005-09-28 10:50:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Goomich napisał(a):

    > A jakim?

    Żadnym brakiem pozwu. Jest brakiem opłaty.

  • 6. Data: 2005-09-29 07:20:31
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > I szczerze mowiac nie spotkalem sie z systuacja kiedy ktos
    > placil przy skladaniu pozwu.

    A nie wie ktoś przypadkiem ile kosztuje taki wpis? (bo chciałbym od razu
    zapłacić wnosząc pozew, konto Sądu znam). Sprawa bez wartości przedmiotu sporu
    (pomówienie) chodzi o zmuszenie do przeprosin w gazecie i o nawiązkę 500 zł na
    cele charytatywne.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 7. Data: 2005-09-29 11:51:12
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Czapla napisał(a):
> [...]
    > (pomówienie) chodzi o zmuszenie do przeprosin w gazecie i o nawiązkę 500 zł na

    w sprawach o ochronę dóbr osobistych określa się wpis tymczasowy - od 30
    zł do 600 zł, więc musisz poczekać na wezwanie

    KG

  • 8. Data: 2005-09-29 14:14:02
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > w sprawach o ochronę dóbr osobistych określa się wpis tymczasowy - od 30
    > zł do 600 zł, więc musisz poczekać na wezwanie

    Dzięki!

    Czapla