    From: "Luc" <L...@b...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pytanie o grupy dyskusyjne w internecie
    Date: Fri, 6 Dec 2002 23:11:44 +0100

    Witam serdecznie

    Mam pytanie dotyczące administrowania serwerami tworzącymi
    szerokorozumiany "usenet" w Polsce.
    Pozwolę sobie przytoczyć rzeczywistą sytuacje, jaka ma miejsce od
    kilkudziesięciu godzin. Pewien administrator serwerów z niewiadomych
    przyczyn włącza moderowanie grup bez jakiejkolwiek zgody i porozumienia,
    a wręcz przy głosach sprzeciwu ze strony osób związanych z tymi grupami
    dyskusyjnymi, uniemożliając im w ten sposób pisanie na te grupy. Przy
    okazji rozsyłając komunikaty konfigurujące serwery grup dyskusyjnych,
    rozpowszechnia też w ten sposób oszczerstwa, kłamstwa na temat
    pokrzywdzonych osób, które nic mogą mu zrobić i czują się bezbronne. Wg
    mnie graniczy to już chamstwem, ale przede wszystkim uderza w wolność
    słowa, niepostykaną przeze mnie wcześniej w internecie, w polskim
    usenecie.

    Co można zrobić w tym przypadku?
    Do kogo można się skierować?
    Czy taki administrator może się czuć bezkarnie?

    Tym administratorem serwerów jest Pan Łukasz Grochal.

    Pytanie umieszam właśnie na tej grupie, bo liczę na wskazówki związane z
    konkretnymi aktami prawnymi o ile istnieją jakieś w takij materii.

    Pisanie w tej sprawie na grupy bezpośrednio związane z adminami nie ma
    sensu, gdyż są one moderowane, między innymi przez Pana Łukasza
    Grochala.

    Dziękuje z góry za szybką i szczerą odpowiedź.

    Pozdrawiam - Luc