  • Data: 2002-12-07 23:28:08
    Temat: Re: Pytanie o grupy dyskusyjne w internecie
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 6 Dec 2002, Luc wrote:

    >+ Witam serdecznie

    Witamy z bocznicy ;)

    >+ Mam pytanie dotyczące administrowania serwerami tworzącymi
    >+ szerokorozumiany "usenet" w Polsce.
    >+ Pozwolę sobie przytoczyć rzeczywistą sytuacje, jaka ma miejsce od
    >+ kilkudziesięciu godzin. Pewien administrator serwerów z niewiadomych
    >+ przyczyn włącza moderowanie grup bez jakiejkolwiek zgody i porozumienia,
    >+ a wręcz przy głosach sprzeciwu ze strony osób związanych z tymi grupami
    >+ dyskusyjnymi, uniemożliając im w ten sposób pisanie na te grupy.

    Serwery mają swojego właściciela który zarządza co na nich
    wolno lub nie. Właściciel może oczywiście powierzyć zarząd
    administratorowi który w jego imieniu robi co uważa że należy.
    FYI: to że pewne grupy są przyjete za "ogolnodostępne" o niczym
    nie swiadczy - ponad pewną umowę. Zauważ że nie wszystkie grupy
    są zewsząd dostępne - i to jest normalne.
    [...]
    >+ rozpowszechnia też w ten sposób oszczerstwa, kłamstwa na temat
    >+ pokrzywdzonych osób, które nic mogą mu zrobić i czują się bezbronne. Wg
    >+ mnie graniczy to już chamstwem,

    Przykra sprawa, chcesz się sądzić ?

    >+ ale przede wszystkim uderza w wolność
    >+ słowa, niepostykaną przeze mnie wcześniej w internecie, w polskim
    >+ usenecie.

    To też przykre, ale jakbyś chciał żeby gazeta wydrukowała
    coś co akurat chcesz w niej napisac to też masz taką możliwość.
    Trzeba kupić gazetę. Nie "egzemplarz utworu" a wydawnictwo :]
    Prostestujesz ? Któraś gazeta wydrukowała twoje żale ?
    No to tu ci też się udało ;)

    BTW: jak komuś "oburzonemu" w końcu uda się zrobić aferę
    w jakiejś państwowej instytucji (na zasadzie "ale to
    państwowe więc....") to ciekaw jestem czy się zdziwi ;>
    Bo IMHO reakcja jest prosta do przewidzenia: zamknięcie
    darmowej usługi na serwerze :>

    >+ Co można zrobić w tym przypadku?

    Zmienić serwer ?
    Wykupić dostęp i najpierw przeczytać co jest w regulaminie ?
    Zawsze najpierw rozeznać jakie zasady obowiązują ?

    [...]
    >+ Pytanie umieszam właśnie na tej grupie, bo liczę na wskazówki związane z
    >+ konkretnymi aktami prawnymi o ile istnieją jakieś w takij materii.

    IMHO KC i przepisy o własności oraz posiadaniu - ale mogę się
    mylić bo prawnikiem nie jestem.

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (nie posiadający własnej gazety, na wypadek jakby kto
    szukał drogi dojścia ;) - i aktualnie nie administrator,
    oczywiście nie licząc *swoich* komputerów ;>)