  • 11. Data: 2008-02-13 16:49:34
    Temat: Re: Pytanie dotyczace watku o p2p
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 13 Feb 2008 05:33:37 +0100, januszek napisał(a):

    > Istnieją badania wedle których sciaganie z sieci napedza sprzedaz, np:
    > http://news.torrent.pl/n1034-udostepnianie_ma_dobry_
    wplyw_na_sprzedaz_cd.html

    Po pierwsze wedle tego badania to wyszło że kto więcej
    słucha to i częściej kupi CD - ameryki nie odkryli.
    A po drugie to jest Kanada - nie wiem jak tam jest.
    W Polsce gdzie każdy liczy złotówkę którą zamiast na CD
    mógłby wydać na piwo może być zupełnie inaczej.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 12. Data: 2008-02-13 19:43:21
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    januszek <j...@p...irc.pl> writes:

    [ciap]

    > Ktoś w końcu lansuje pojęcie "piractwa", które nijak nie ma się
    > do rzeczywistości.

    Stallman odcina się od tego określenia i mówi o 'nieautoryzowanym
    użytkowaniu utworu', tylko że w tym przypadku również można się
    spierać o to, czy autoryzacja to to samo, co udzielenie licencji.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 13. Data: 2008-02-13 20:18:14
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> writes:

    > Po pierwsze wedle tego badania to wyszło że kto więcej
    > słucha to i częściej kupi CD - ameryki nie odkryli.
    > A po drugie to jest Kanada - nie wiem jak tam jest.

    W Kanadzie? Podobno nikt tam nie zamyka drzwi wejściowych na klucz :)

  • 14. Data: 2008-02-14 00:27:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz Pyra napisał(a):

    > W tej chwili każdy ma wybór - kupić albo ściągnąć z p2p. Na podstawie
    > różnych przesłanek podejmuje decyzję.

    Nu. Ja np. sobie ściągnąłem muzyczkę z polskich Kotów przez osiołka.

    A potem poszedłem na spektakl. Dwa razy. I kupiłem oryginalną płytę.

    Wylicz mi teraz straty producenta z tego wynikłe ;->

    > Gdyby się udało p2p "zniknąć" to z braku alternatywy wielu pójdzie
    > jednak do sklepu.

    Albo na jakiś bazarek. Kryminogenne.

    BTW: kiedyś kupiłem oryginalną płytę "Bal wszystkich świętych". Używałem
    wtedy jeszcze wingrozy, a że płytka była idiotycznie "zabezpieczona
    przed kopiowaniem", wingrozowy odtwarzacz był skutecznie ogłupiany.
    Wkurzyłem się, oddałem płytę i skopiowałem sobie od kumpla płytę bez
    tych durnych zabezpieczeń. W EMPiKu powiedzieli mi, że mieli już mnóstwo
    wkurzonych ludzi zwracających te niezgodne ze specyfikacją płyty.
    Notabene okazało się, że przed kopiowaniem to zabezpieczenie nie chroni
    - wystarczyło nie włączać odtwarzacza i kazać programowi do kopiowania
    skopiować tylko prawidłowe ścieżki, a nie tę celowo felerną.

    > Tak samo gdyby "zniknąć" sklepy z płytami, to ludzie ściągną z p2p.

    Albo pójdą na ów bazarek, bo mają kiepskie łącze ;)

  • 15. Data: 2008-02-14 17:41:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Albo na jakiś bazarek. Kryminogenne.

    Dlaczego uważasz bazarek za coś gorszego niż p2p?
    A jak na tym bazarku nie będą wcale sprzedawać piratów, a jedynie służyć
    wiedzą i sprzętem w celu "samodzielnego" pobrania i nagrania sobie na
    płytę materiałów z zasobów udostępnionych przez p2p?

    > Notabene okazało się, że przed kopiowaniem to zabezpieczenie nie chroni
    > - wystarczyło nie włączać odtwarzacza i kazać programowi do kopiowania
    > skopiować tylko prawidłowe ścieżki, a nie tę celowo felerną.

    AFAIR wystarczy trzymać shift, czy inny ctrl podczas wkładania płyty ;P

    > Albo pójdą na ów bazarek, bo mają kiepskie łącze ;)

    No tak, ale czym bazarek gorszy od p2p?
    Tak samo "nikt nie ponosi straty".

  • 16. Data: 2008-02-14 20:28:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Dlaczego uważasz bazarek za coś gorszego niż p2p?

    Bo tam ktoś już na tym zarabia.

    > A jak na tym bazarku nie będą wcale sprzedawać piratów, a jedynie służyć
    > wiedzą i sprzętem w celu "samodzielnego" pobrania i nagrania sobie na
    > płytę materiałów z zasobów udostępnionych przez p2p?

    ROTFL

    > AFAIR wystarczy trzymać shift, czy inny ctrl podczas wkładania płyty ;P

    Nie wnikam... W linuxie problemu już nie mam ;)

    > No tak, ale czym bazarek gorszy od p2p?
    > Tak samo "nikt nie ponosi straty".

    Ale ktoś na tym zarabia. I podatku pewnie też nie odprowadza.

    No i co innego nie wydać nic, a wydać mniej - zamiast pięciu
    nielegalnych płytek z muzyką wolałbym kupić jedną legalną a resztę
    muzyki ściągnąć z internetu - przy założeniu, że osoba udostępniająca te
    pliki w p2p ma do tego prawo (bo skąd mam wiedzieć, że nie ma? są różne
    umowy, różne jurysdykcje...)