  • 1. Data: 2007-02-19 19:19:44
    Temat: Darowizna i pozyczka - jak to jest?
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Witam!

    Mam kilka pytań. Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedzi.

    Czy trzeba uregulować podatek od darowizny w przypadku przeniesienia
    określonej kwoty pieniędzy (powiedzmy 15 000 zł):
    1. Z konta rodzica na konto dziecka?
    2. Z konta rodzica na konto dziecka jeżeli prowadzą jedno gospodarstwo
    domowe?
    3. Z konta rodzica na konto dziecka jeżeli prowadzą jedno gospodarstwo
    domowe i dziecko ma upoważnienie na korzystanie z konta rodzica?
    4. Z konta rodzica na konto dziecka jeżeli prowadzą jedno gospodarstwo
    domowe i dziecko ma upoważnienie na korzystanie z konta rodzica przy czym
    przelewu dokonało dziecko?

    Pisząc "dziecko" mam na myśli oczywiście osobę pełnoletnią.

    Czy w przypadku podpisania z kimś umowy pożyczki należy uregulować jakiś
    podatek? Jeżeli tak to podatek jest od samego zysku (naliczonych umownie
    odsetek)? Przy zwrocie dokładnie takiej samej kwoty nie ma podatku?

    pozdrawiam
    Greg