  • 1. Data: 2007-02-19 19:25:15
    Temat: handel z Iranem
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    hej!
    czy sa jakiekolwiek ograniczenia prawne dotyczace wymiany handlowej z
    Iranem?
    z gory dziekuje za wszelkie info w tej sprawie;)

    pozdrawiam serdecznie
    Wasyl

  • 2. Data: 2007-02-19 20:31:18
    Temat: Re: handel z Iranem
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Wasyl <w...@o...pl> wrote:
    > czy sa jakiekolwiek ograniczenia prawne dotyczace wymiany handlowej z
    > Iranem?
    > z gory dziekuje za wszelkie info w tej sprawie;)

    Ja tam handluję elektroniką :) Nie możesz eksportować towarów o podwójnym
    zastosowaniu (tzn. takich, które można użyć do celów wojskowych). Wykaz
    jest np. tu:

    http://www.mgip.gov.pl/GOSPODARKA/DKE/Lista+towarow+
    i+technologii+podwojnego+zastosowania.htm

    P.

  • 3. Data: 2007-02-19 20:42:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.mgip.gov.pl/GOSPODARKA/DKE/Lista+towarow+
    i+technologii+podwojnego+zastosowania.htm

    Mnie przynajmniej ten link nie wchodzi, zaś podany przez Ciebie dokument można
    znaleźć pod poniższym adresem:

    http://www.mgip.gov.pl/NR/rdonlyres/C39352CE-CB6F-48
    12-8566-C0A8D4995111/18268/394_08.pdf

  • 4. Data: 2007-02-19 22:46:22
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    hehe, z tekstu wynika ze nie mozna handlowac procesorami powyzej 40MHz:)

    pozdrawiam
    Wasyl

  • 5. Data: 2007-02-19 23:06:34
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Wasyl wrote:
    > hehe, z tekstu wynika ze nie mozna handlowac procesorami powyzej
    > 40MHz:)
    > pozdrawiam
    > Wasyl

    kurna... to chyba bedzie za jakis czas problem :D Najmniejsze uP maja po kilka
    Mhz juz :))

  • 6. Data: 2007-02-19 23:35:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wasyl wrote:
    > hehe, z tekstu wynika ze nie mozna handlowac procesorami powyzej 40MHz:)

    Odtwarzaczy CD też chyba tam nie sprzedasz (kategoria 3, punkt 6).

    Rany, ta durnota przypomina mi stary, dobry COCOM...

  • 7. Data: 2007-02-21 22:10:50
    Od: "rg" <r...@a...pl>

    Witam
    sprawdz tu:

    http://www.bankersonline.com/ofac/ofacchart.html

    jeżeli przekaz pieniężny jest w USD to zawsze idzie przez banki
    amerykańskie, najpradopodobniej zostanie odrzucony. zazwoń do swojego banku,
    czy realizują takie transfery.

    pozdrawiam

    Joanna

    W artykule news:erctqq$e2e$1@node1.news.atman.pl,

  • 8. Data: 2007-02-21 22:46:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    rg wrote:

    > jeżeli przekaz pieniężny jest w USD to zawsze idzie przez banki
    > amerykańskie,

    ROTFL

    Skąd ta teoria?

    Pomijam taki detal, że dolary cienko przędą i chyba lepiej rozliczać się
    w euro :)

  • 9. Data: 2007-02-22 18:26:00
    Od: "rg" <r...@a...pl>

    z cofania przekazow na podstawie sankcji ofac- amerykanskie banki i
    instytucje finansowe nie moga wspolpracowac z iranem - zalezy od sakncji, to
    sie zmienia co jakis czas, aktualizowane sa na biezaco.Trzeba sprawdzac
    codzienni ;-). Od tego w bankach zatrudniania sa ludzie tzw. aml compliance,
    w Polsce od niedawna... Amerykanie wprowadzaja zakaz np. handlu z Iranem,
    albo z Janem Kowalskim i jak bank zagraniaczny sie do tego nie ustosunkuje,
    to USA zamyka bankowi jego rachunek w USD i rachunki np. powiernicze,
    rachunki Loro i Nostro, i bank jest niewiarygodny w miedzynarodowych.
    I jak przekaz jest w USD (a do krajow typu Iran Irak itp.najczesciej sa to
    dolary, to ZAWSZE idze przez banki amerykanskie. Tak sobie wymyslili.

    pozdrawiam

    Joanna

    wiadomości news:2ouua4-cg1.ln1@ncc1701.lechistan.com...

  • 10. Data: 2007-02-22 18:50:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    rg wrote:
    > z cofania przekazow na podstawie sankcji ofac- amerykanskie banki i
    > instytucje finansowe nie moga wspolpracowac z iranem - zalezy od sakncji, to
    > sie zmienia co jakis czas, aktualizowane sa na biezaco.Trzeba sprawdzac

    Ale to banki amerykańskie. A co kogoś w europie, handlującego z Bliskim
    Wschodem, interesują banki amerykańskie, hmm?

    [ciach]

    > I jak przekaz jest w USD (a do krajow typu Iran Irak itp.najczesciej sa to
    > dolary, to ZAWSZE idze przez banki amerykanskie. Tak sobie wymyslili.

    Ponownie się pytam: skąd taki wymysł wytrzasnąłeś?

    PS: i odpowiadaj po ludzku, a nie odwrotnie, jak jakiś tępy lamer...