  • 1. Data: 2004-05-25 21:28:43
    Temat: Przysposobienie/Usynowienie - Life Story X-Y-Z...
    Od: "[RED-689]" <r...@v...pl>

    Witam

    Zyli sobie Pan "X" i pani "Y" urodzilo sie im dziecko. Pani "Y" uznala ze
    chce byc z Panem "Z" ktory tu sie pojawia. Pan "Z" uznal ze chce usynowic
    dziecko pani "Y" i pana "X" (...przy zgodzie Pana "X"). W jaki sposob i jak
    w miare najszybciej mozna cos takiego zalatwic od strony prawnej?
    Rozumiem ze Panstwo "Y-Z" musza juz byc malzenstwem a co dalej?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-05-25 21:37:47
    Temat: Re: Przysposobienie/Usynowienie - Life Story X-Y-Z...
    Od: "[RED-689]" <r...@v...pl>

    Aha.. dodam jeszcze ze ma to byc cos w rodzaju ugody.
    Zrzeczenie sie praw rodzicielskich za zrzeczenie roszczen.

    Jeszcze raz pozdrawiam i licze na sugestie

  • 3. Data: 2004-05-26 07:12:09
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    [RED-689] wyskrobał(a):
> [...]
    > jak w miare najszybciej mozna cos takiego zalatwic od strony prawnej?
    > Rozumiem ze Panstwo "Y-Z" musza juz byc malzenstwem a co dalej?

    Muszą wystąpić (tak właściwie to tylko pan Z musi) o adopcję
    (przysposobienie) tego dziecka. Władza rodzicielska pana X ustanie,
    obowiązek alimentacyjny też. Pan Z dostanie władzę rodzicielską i obowiązek
    alimentacyjny.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 4. Data: 2004-05-26 07:40:01
    Od: "[RED-689]" <r...@v...pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (przysposobienie) tego dziecka. Władza rodzicielska pana X ustanie,
    > obowiązek alimentacyjny też. Pan Z dostanie władzę rodzicielską i

    Nie do konca jest to dla mnie jasne. W jaki sposob pan Z (sam) moze wystapic
    o adopcje skoro prawnymi opiekunami dziecka sa pan X i pani Y? Czy pan X nie
    musial by sie wpierw zrzec praw rodzicielskich?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-05-26 08:05:43
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    [RED-689] wyskrobał(a):
    > Nie do konca jest to dla mnie jasne. W jaki sposob pan Z (sam) moze
    > wystapic o adopcje skoro prawnymi opiekunami dziecka sa pan X i pani Y?
    > Czy pan X nie musial by sie wpierw zrzec praw rodzicielskich?

    Pan X i Pani Y muszą wyrazić zgodę na adopcję.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 6. Data: 2004-05-27 01:27:07
    Od: "[RED-689]" <r...@v...pl>