  • 1. Data: 2007-01-30 07:59:57
    Temat: Przyłączenie do sieci energetycznej.
    Od: voytek <v...@n...poczcie.onetu.pl>

    Witam.
    Zadałem pytanie na pl.misc.budowanie, ale pytam również tutaj:

    Dostełem do podpisania umowę o przyłączenie do sieci elektroenergetycznej.
    Działka budowlana, kabel ma być położony wzdłuż działek, przed za ich
    granicami. Jednak zastanawia mnie jeden paragraf tejże umowy:

    "Odbiorca umożliwi nieodpłatnie Dostawcy, w obrębie swojej nieruchomości,
    budowę, rozbudowę sieci i przyłączy".

    Czy punkt ten oznacza, że Energa kiedy chce może postawić sobie np. słup na
    mojej działce, lub przeprowadzić sobie przez nią kabel i ja nie będę miał
    nic do powiedzenia. Czy moge żądać wykreślenia tego punktu? Czy Energa jako
    dostawca energii elektrycznej jest zobowiązana do przyłączenia mnie do
    sieci bez stawiania takich warunków?
    Wojtek
    Toruń

  • 2. Data: 2007-01-30 20:10:14
    Temat: Re: Przyłączenie do sieci energetycznej.
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    voytek napisał(a):
> [...]
    > dostawca energii elektrycznej jest zobowiązana do przyłączenia mnie do

    Nie wiem, co ten punkt oznacza, ale ja bym ich pogonil w pizdu z takim
    zapisem. A jak beda chceli postawic trafostacje?

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 3. Data: 2007-01-31 10:52:28
    Od: "Tomy M." <t...@t...webd.pl>

    Użytkownik "voytek" <v...@n...poczcie.onetu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dostawca energii elektrycznej jest zobowiązana do przyłączenia mnie do

    Tak oznacza to że będą mogli sobie u Ciebie zrobić
    nawet podstację średniego napięcia i 5 transformatorów
    niskiego napiecia.
    Nie podpisuj tego idź do nich i żądaj dopisania aneksu
    w któym zostanie wyszczególnione co mogą zrobić u Ciebie
    na działce.

    Tomy m.

  • 4. Data: 2007-01-31 12:45:10
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 31 Jan 2007 11:52:28 +0100, Tomy M. napisał(a):

    > Tak oznacza to że będą mogli sobie u Ciebie zrobić
    > nawet podstację średniego napięcia i 5 transformatorów
    > niskiego napiecia.

    A gdyby to były trafo ŚN.?

    > Nie podpisuj tego idź do nich i żądaj dopisania aneksu

    Jakiego aneksu?
    Aneks to jest aneks. To umowa zmieniająca do poprzedniej, zawartej umowy.
    Tutaj umowy voytek nie zawarł i nie ma podstaw do sporządzenia aneksu.

    > w któym zostanie wyszczególnione co mogą zrobić u Ciebie

    Nic nie mogą zrobić. By uzyskać pozwolenie na budowę, wymagane jest pisemne
    wyrażenie zgody przez właściciela nieruchomości.

    Zapis w takim brzmieniu jak go przedstawił voytek, jest kontrowersyjny, ale
    wydaje mi się że zmierza on w kierunku np. wymiany złącza (jeżeli stoi na
    terenie nieruchomości voytka.
    Generalnie - wszytkie znane mi ZE w wydawanych WTP ustalają granice
    eksploatacji na zaciskach prądowych w złączu w stronę instalacji odbiorcy.
    Układy pomiarowe winno się sadowić w granicy działki, w "płocie" by
    inkasent nie musiał dobijać się by dokonać odczytu. Czyli mamy sytuację że
    skrzynka z licznikiem jest w gestii odbiorcy - skrzynka z RBK - w gestii
    ZE. WLZ od licznika do rozdzielnicy w domu - jest sprawą odbiorcy.

    Reasumując - taki zapis rodzi uzasadnione obawy u voytka - jeżeli ZE będzie
    twierdził że umowa to "sztampa" i nie wykreślą, nie uściślą "co autor ma na
    myśli" - udaj się z tą umową do właściwego u siebie Urzędu Regulacji
    Energetyki.
    Ponadto, ZE nie może odmówić Ci dostawy energii i zawarcia umowy o sprzedaż
    energii dla potrzeb gospodarstwa domowego - to jest usługa powszechna. Tzn.
    precyzując - może odmówić jeżeli nie spełniasz WTP, wcześniej np.
    popełniano NPE, instalacja nie nadaje się do załączenia pod napięcie itp.

  • 5. Data: 2007-01-31 13:35:36
    Od: voytek <v...@n...poczcie.onetu.pl>

    Dnia Wed, 31 Jan 2007 13:45:10 +0100, Artur napisał(a):

> [...]
    > precyzując - może odmówić jeżeli nie spełniasz WTP, wcześniej np.
    > popełniano NPE, instalacja nie nadaje się do załączenia pod napięcie itp.

    Według dołączonej mapki, linia energetyczna ma być poprowadzona wzdłuż
    płotu, a sama skrzynka "w płocie". Zapis w tej formie jest dla mnie nie do
    zaakceptowania. Nie mam nic przeciwko temu aby wykonując podłączenie do
    mojej działki weszli na nią, czy co tam musieliby wykonać, w tą stronę też
    postaram się uściślić ten zapis. Ale zgody z góry na jakiekolwiek prace na
    moim terenie z tego co piszesz nie muszę się wyrażać. W piśmie przewodnim
    Energa sama zastosowała zapis, że w załącznik stanowi "projekt umowy", więc
    będę walczył o zmianę tego paragrafu.
    Pozdrawiam.

    --
    Wojtek,
    Toruń

  • 6. Data: 2007-01-31 13:43:45
    Od: "Tomy M." <t...@t...webd.pl>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

> [...]
    > precyzując - może odmówić jeżeli nie spełniasz WTP, wcześniej np.
    > popełniano NPE, instalacja nie nadaje się do załączenia pod napięcie itp.

    Oczywiśćie, chodzilo mi o to że oni umów nie chcą zmieniać
    na wniosek pojedynczego klienta,ale na aneks uściślający
    terminy użyte w umowie pewnie się zgodzą.

    Tomy M.