  • 11. Data: 2007-01-06 23:55:46
    Temat: Re: Przykra sprawa kolegi (narkotyki)
    Od: "Karolll" <K...@k...pl>

    Nie rozumiem dla czego miałby dostać jakikolwiek wyrok, przecież jest
    mnóstwo rzeczy które przemawiają na jego korzyść, raz zeznania świadka
    (czyli moje), dwa fakt iż nie wszedł w posiadanie narkotyku wiedząc co to
    jest, i trzy ze nie miał żadnego wpływu na wejście w jego posiadanie. Nie
    miał metody na sprawdzenie co to jest (no chyba że by zapalił :)), więc
    dlaczego sąd nie miałby go uniewinnić? Kara np. 6 miesięcy na rok też nie
    byłaby zła, tym sposobem po 1,5 roku jest czysty i spokojnie moze mówić o
    sobie jako o osobie niekaranej....

    Karol

  • 12. Data: 2007-01-07 00:50:28
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Karolll" <K...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > byłaby zła, tym sposobem po 1,5 roku jest czysty i spokojnie moze mówić o

    Nie mówiłem, że musi być skazany, w najgorszym przypadku może tak być :-)
    Wyroki Boskie, a tym bardziej sądowe nikomu nie są znane.
    Skoro piszesz, że 6 miesięcy w zawieszeniu nie jest dla Piotra straszne, to
    spokojnie możecie iść na rozprawę. Ja życzę wam uniewinnienia :-)
    mk

  • 13. Data: 2007-01-07 00:52:37
    Od: "Karolll" <K...@k...pl>

    Aha, i jeszcze jedno pytanko, skąd u diabła wzięło im się to przyznanie do
    winy? Czy jego słowa mogły zostac tak zinterpretowane na przesłuchaniu? Nie
    powiedział jasno "tak przyznaje się do zarzucanego mi czynu", czy będzie
    mógł na rozprawie to powiedzieć, i dodać, że nie przyznaje się, skoro jest
    niewinny?

    > Nie sądzę by uniewinniony został przy tym nastawieniu wymiaru
    > sprawiedliwości do narkotyków!!

    A co z podejściem do niewinnych, uczciwych ludzi którzy po prostu mieli
    pecha?

    Karol

  • 14. Data: 2007-01-07 00:55:41
    Od: "Karolll" <K...@k...pl>

    > Skoro piszesz, że 6 miesięcy w zawieszeniu nie jest dla Piotra straszne,
    > to spokojnie możecie iść na rozprawę.

    Chłopak po studiach chce robić aplikacje. Bez papierka o niekaralności może
    o niej zapomnieć, a ja chce mieć kiedyś przyjaciela prokuratora :).

    > Wyroki Boskie, a tym bardziej sądowe nikomu nie są znane.

    A nie było nigdy podobnej sprawy? Przecież musi być jakiś precedens...

    Ja życzę wam uniewinnienia :-)

    Mam nadzieje że Piotrek nie będzie skazany.W sumie nie powinien być.
    Przestępca z niego żaden.

    Karol

  • 15. Data: 2007-01-07 01:03:23
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    > Chłopak po studiach chce robić aplikacje. Bez papierka o niekaralności
    > może o niej zapomnieć, a ja chce mieć kiedyś przyjaciela prokuratora :).

    Dlatego zaproponowałem byś wziął to na siebie (gwarantowane szybki
    zakończenie sprawy) - kolega prokurator gwarantowany :-)

    > A nie było nigdy podobnej sprawy? Przecież musi być jakiś precedens...

    Precedens zawsze może być, ja mam podobną (może) i do dziś się męczę z nią
    (2 lata i jeszcze nie zakończona)

    > Mam nadzieje że Piotrek nie będzie skazany.W sumie nie powinien być.
    > Przestępca z niego żaden.

    Ze mnie też :-)

    mk

  • 16. Data: 2007-01-07 01:06:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mirekk" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Podałem tylko jedną z możliwośći uratowania kolegi o , którego tak bardzo się
    > martwi. Mogą też powiedzieć prawdę, ale sprawa może ciągnąć się dlugo i tak
    > naprawdę nikt nie wie jak to się skończy i co wtedy, kolega prawa nie skończy?
    > To co zaproponowałem jest szybkim i skutecznym sposobem na zakończenie sprawy.

    No to zacznijmy od tego, że należy zeznać przed sądem prawdę, całą prawdę i
    tylko prawdę (jak na filmie). O ile jest tak, jak piszesz, to podejrzewam, że
    sąd może sprawę odesłać prokuratorowi do ponownego rozpatrzenia i tyle. To, że u
    kogoś znaleziono niewielką ilość zielska, skoro brak jest innych dowodów
    świadczących o tym, że miał cokolwiek wspólnego z tym przedmiotem i wiedział co
    tam jest to za mało, by go skazać.

    Jak zaczniecie kombinować, kłamać i brać nawzajem na siebie odpowiedzialności,
    to Wasza wiarygodność w oczach sądu zdecydowanie ucierpi. W dalszej kolejności
    sąd uzna, że jest to po prostu matactwo i w ogóle nie weźmie tych zeznań pod
    uwagę.

    To co piszesz jest już wystarczająco skomplikowane i niewiarygodne, by bez
    dodatkowych atrakcji w postaci mataczenia być trudne do zaakceptowania. Kolega o
    nieznanym nazwisku, który nagle znajduje się w mieszkaniu, plami swoją kurtkę
    keczupem i oddaje ją w sumie obcemu dla siebie gospodarzowi do prania, sam - jak
    rozumiem przed przybyciem Policji - bez tej kurtki dematerializujący się z tego
    mieszkania na mróz i to w dodatku pozostawiając w szufladzie domownika nieznaną
    substancję okazującą się narkotykiem, to dość nieprawdopodobny zbieg
    okoliczności. Nawet jak na mnie, ceniącego sobie zasadę domniemania niewinności
    i rozważenia wszelkich możliwych aspektów sprawy zanim się uzna, że ktoś jest
    przestępcą.

    W praktyce, skoro Twój kolega karany nie był, to najpewniej ryzykuje grzywną i
    ewentualnie warunkowym zawieszeniem kary pozbawienia wolności. To jest
    maksymalnie niekorzystna dla niego kara.

  • 17. Data: 2007-01-07 01:08:00
    Od: "Karolll" <K...@k...pl>

    > Dlatego zaproponowałem byś wziął to na siebie (gwarantowane szybki
    > zakończenie sprawy) - kolega prokurator gwarantowany :-)

    Nie da rady. Piotrek jest zupełnie nie z tego świata, na jakiekolwiek
    ściemnianie przed sądem nie da się namówić, kiedy sugerowałem że wezme to na
    siebie powiedział "nie sądze aby kłamanie przed sądem było najlepszym
    sposobem na udowodnienie swojej niewinności" i weź tutaj gadaj z takim :/

    > Ze mnie też :-)

    A jak jest z tym przyznaniem się do winy? Będzie mógł powiedzieć że w ogóle
    się nie przyznawał, a zeznania podpisał bez czytania po prostu zeby jak
    najszybciej mieć spokój?

    > Precedens zawsze może być, ja mam podobną (może) i do dziś się męczę z
    > nią (2 lata i jeszcze nie zakończona)

    2 lata sądzą sie o 0,36 grama marihuany znalezionej w szufladzie?

    Karol

  • 18. Data: 2007-01-07 01:12:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > na rozprawie to powiedzieć, i dodać, że nie przyznaje się, skoro jest

    Winą w tym zakresie było posiadanie. Stwierdził, że wkładał do szuflady, a tym
    samym przyznał się poniekąd do winy. Stąd zresztą moja wcześniejsza sugestia
    skorzystania z porady adwokata, bo jest w tym co piszesz kilka niejasności.
    Przede wszystkim sugerowany zresztą przez Ciebie błąd co do znamienia czynu
    zabronionego. Skoro nigdy wcześniej narkotyku nie widział, to teoretycznie można
    założyć faktycznie, że znalazłszy nieznany sobie proszek nie wiedział co to jest
    i powstrzymał się przed wywaleniem do czasu konsultacji z jego prawowitym
    właścicielem. Teoretycznie mógł założyć, że to są jakieś zioła używane przez
    tamtego i zapomniane. Policjanci też przecież "na oko" nie rozpoznają tego suszu
    tylko używają odpowiednich testerów. Susz w woreczku nie jest jednoznacznym
    dowodem tego, że to jest narkotyk.

  • 19. Data: 2007-01-07 01:22:40
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

> [...]
    > sposobem na udowodnienie swojej niewinności" i weź tutaj gadaj z takim :/

    Czasem tak jest, mowisz prawdę nie dają wiary - kłamiesz daja

    > A jak jest z tym przyznaniem się do winy? Będzie mógł powiedzieć że w
    > ogóle się nie przyznawał, a zeznania podpisał bez czytania po prostu zeby
    > jak najszybciej mieć spokój?

    Jak chcesz, w momencie przyznania się do winy prosisz sąd o poddanie sie
    dobrowolnemu ukaraniu, jeśli prokurator się zgodzi to za moment masz wyrok i
    po sprawie. Ty proponujesz karę jakiej chcesz się poddać, możesz nawet
    zaproponować samą grzywnę - zobaczysz co powie prokurator :-) Im chodzi
    tylko o sprawcę, by go ukarać i odfajkować sprawę. Dla sądu to komfortowa i
    prosta sytuacja - jest sprawca, kara i wyniki.

    > 2 lata sądzą sie o 0,36 grama marihuany znalezionej w szufladzie?

    Nie, 2 lata o 5 gram amfetaminy, której nawet nie widziałem.

    mk

  • 20. Data: 2007-01-07 01:26:19
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

> [...]

    > grzywną i ewentualnie warunkowym zawieszeniem kary pozbawienia wolności.
    > To jest maksymalnie niekorzystna dla niego kara.

    To samo tłumaczę cały czas :-)
    mk