  • 31. Data: 2010-05-14 08:45:16
    Temat: Re: Przychodze do sklepu - karta drozej
    Od: mi <m...@o...pl>

    Kris wrote:
    > Przychodze do sklepu i okazuje sie ze nie mam tyle gotowki
    > towar kosztguje 129 a place jakas 131zl placac karta

    Ktoś za bankową obsługę karcianą musi zapłacić. Mamy rozumieć, że wolisz
    by dorzucili się wszyscy pozostali, którzy płacą gotówką i nie generują
    tych kosztów?

    No cóż, też bym chciał, by inni się dorzucali do kosztów generowanych
    przeze mnie.

    mi

  • 32. Data: 2010-05-14 08:54:04
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    mi pisze:

> [...]
    > tych kosztów?
    >
    > No cóż, też bym chciał, by inni się dorzucali do kosztów generowanych

    Nie ma znaczenia. Przy dużych obrotach obsługa gotówki tez kosztuje. ALe
    w momencie podawania ceny musi zaznaczyć, że dotyczy to tylko płatności
    gotówką. Co więcej - zapewne w umowie z centrum rozliczeniowym ma zakaz
    takich praktyk. A przecież nie ma obowiązku posiadania terminala. Jeśli
    chce ściągać do sklepu osoby płacące kartą, to musi skalkulować, czy
    taka reklama mu sie opłaci.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 33. Data: 2010-05-14 09:01:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > A przecież nie ma obowiązku posiadania terminala. Jeśli
    > chce ściągać do sklepu osoby płacące kartą, to musi skalkulować, czy
    > taka reklama mu sie opłaci.

    To akurat nie jest żaden argument za takim bądź innym sposobem
    pobierania opłaty za kartę. Równie dobrze można mówić: nie ma obowiązku
    płacenia kartą, jeśli klient chce nią opłacić, musi skalkulować, czy mu
    się to opłaci.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2010-05-14 09:05:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > pobierania opłaty za kartę. Równie dobrze można mówić: nie ma obowiązku
    > płacenia kartą, jeśli klient chce nią opłacić, musi skalkulować, czy mu

    Ale żeby mógł to skalkulować, musi mieć podaną ofertę w czytelny sposób.
    Dodatkowo, to nie klient w tym momencie złamał warunki umowy...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 35. Data: 2010-05-14 09:08:19
    Od: mi <m...@o...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:
    > Nie ma znaczenia. Przy dużych obrotach obsługa gotówki tez kosztuje.

    Owszem, tu masz rację. Ale transakcje bezgotówkowe generują jeszcze
    dodatkowy koszt ukryty - opóźnienie w otrzymaniu płatności. Sieci
    handlowe płacące dostawcom z opóźnieniem mogą sobie na nie pozwolić ale
    dla małych lub specjalizowanych handlowców to istotne utrudnienie a więc
    koszt.

    > ALe
    > w momencie podawania ceny musi zaznaczyć, że dotyczy to tylko płatności
    > gotówką.

    Tutaj zgoda.

    > Co więcej - zapewne w umowie z centrum rozliczeniowym ma zakaz
    > takich praktyk.

    A co mnie obchodzi umowa sklep-cetrum rozliczeniowe?! Mam własne sprawy
    i ich pilnuję. Systemy naiwności społecznej za dużo papki ludziom do
    głów wbijają i robią z nich darmowych żandarmów dla systemu, którzy
    zaglądają sąsiadom pod pierzyny i kontrahentom w umowy ich niedotyczące.

    mi

  • 36. Data: 2010-05-14 09:12:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mi pisze:

> [...]
    > głów wbijają i robią z nich darmowych żandarmów dla systemu, którzy
    > zaglądają sąsiadom pod pierzyny i kontrahentom w umowy ich niedotyczące.

    Tak mi się skojarzyło:

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/418389,bez_p
    aragonu_nie_przywieziesz_pamiatek_z_grecji.html

    Jak widać socjalizm bankrutuje w bardzo humorystyczny sposób :)

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2010-05-14 09:19:40
    Od: mi <m...@o...pl>

    Liwiusz wrote:
    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/418389,bez_p
    aragonu_nie_przywieziesz_pamiatek_z_grecji.html
    > Jak widać socjalizm bankrutuje w bardzo humorystyczny sposób :)

    Za długo mu się z tym schodzi. Trzymam kciuki i doczekać się nie mogę.
    Problem w tym, że to dopiero pierwsze drgawki. Do ostetcznego zgonu
    zejdzie się jeszcze troszkę lat propagandy, uatrakcyjnionych
    spektakularnym trwonieniem kasy, którą spłacać będą jeszcze nasze dzieci.

    Jeśli chodzi o humor sytuacji to najbardziej przypadła mi do gustu
    demostracja z NY z czasu wprowadzania planu Paulsona (uczył się facet od
    architektów II PRL jak drenować skarb publiczny, nie ma co!).
    Przeciwnicy płacenia za, jakby nie było prywatne, błędy bankowców nieśli
    piękny transparent nawiązujący do Wielkiego Kryzysu. Transparent
    głosił: Jump, fuckers! :)

    mi

  • 38. Data: 2010-05-14 09:20:08
    Od: mi <m...@o...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:
    > Zgłoś w instytucji, która obsługuje terminale płatnicze w sklepie.

    O, tak. Należy bezzwłocznie zgłosić, że prowizje bankokracji są
    ujawniane klientom końcowym i zachodzi obawa, że obudzą się z błogiego
    naiwnego snu jak to fajnie korzystać z 'darmowych' kart.

    mi

  • 39. Data: 2010-05-14 09:25:23
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-14 10:13, Liwiusz pisze:
    > Nie, piszę tylko, że płacąc lekarzowi otrzymam lepsze leczenie, niż
    > płacąc NFZ i żebrząc potem o wizytę.

    Oczywiście, właśnie dlatego, że nie wszyscy są piękni młodzi i bogaci,
    co zauważyłeś.

    > Ale dlaczego ma nie korzystać? Jeśli klient chce zapłacić kartą, i
    > chce ponieść tego koszt, to w imię czego mamy zabraniać zawarcia takiej
    > umowy?

    A chce ponieść dodatkowy koszt? Bo jakoś wątek zaczął się od tego, że
    ten koszt został bez zgody kupującego doliczony.

    > Już na ten temat flejmy były :)

    Może były. Ale to mi nie przeszkadza. Babka mówi mi w mięsnym 12zł. Ja
    patrzę, na ścianie wisi ,,płatność kartą od 15zł'', więc mam jasne. A
    nie że podaję kartę, a ona mi dolicza do rachunku coś, o czym pewnie
    nawet nie wiem.

    > Może, jeśli strony się tak umówiły.

    Ale się nie umówiły.

    > Nieraz w restauracjach jest ekstra
    > dopłata za obsługę więcej niż X osób itp.

    Nie rozumiem. Doliczają ci opłaty za to, że w lokalu znajduje się więcej
    niż X osób i przekroczyłeś ,,ładowność''? No ale to chyba już przy
    wejściu mówią ,,mamy komplet i możesz zająć stolik VIP ale tam drożej''.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 40. Data: 2010-05-14 09:28:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > A chce ponieść dodatkowy koszt? Bo jakoś wątek zaczął się od tego, że
    > ten koszt został bez zgody kupującego doliczony.

    Na taką sytuację zgody nie ma. Ale mogę się zgodzić na: ceny przy
    zakupie gotówką, do kart dolicz X%.

    > Nie rozumiem. Doliczają ci opłaty za to, że w lokalu znajduje się więcej
    > niż X osób i przekroczyłeś ,,ładowność''? No ale to chyba już przy
    > wejściu mówią ,,mamy komplet i możesz zająć stolik VIP ale tam drożej''.

    Doliczają coś, jeśli przy stoliku jest więcej niż np. 10 osób.
    Niektóre knajpy są na tyle bezczelne, ze "do cen doliczają 10% za
    obsługę", czyli tak jakby wymuszają napiwek.

    --
    Liwiusz