  • 11. Data: 2003-03-18 11:58:04
    Temat: Re: Przetargi z ceną 100% a wybór droższej oferty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Mar 2003, Włodek wrote:
    [...]
    >+ Przedmiotem przetargu była dostawa komputerów. Ale w tym przypadku nie
    >+ przecież jest możliwe złożenie oświadczenia o zastosowaniu tych preferencji
    >+ ponieważ praktycznie wszystko jest z importu - chyba, że się mylę???.

    Co jest "z importu" ??
    Komputery ?
    Jeśli masz na myśli "komponenty" - to to nie ma nic do rzeczy,
    chyba że jest zapis iż ileś-tam procent wartości wyrobu musiało
    zostać uzyskane w kraju.
    W przeciwnym przypadku produkcja komputera poprzez zaopatrzenie
    go w kabelek zasilający, opatrzenie polską instrukcję itp jest
    jak najbardziej... produkcją właśnie !
    O firmach typu Optimus czy składających komputery na zamówienie
    nie wspomnę....

    >+ Może
    >+ jednak wygrany "droższy" oferent złożył takie oświadczenie.
    >+ Według mnie nie może ono być zgodne z prawdą

    A wg mnie nie jest oczywiste :)
    Zastrzegam że nie wiem jakie są wymagania dla "preferencji
    krajowych" (czy tam nie ma zapisu że np. 90% wartości
    musiało powstać w kraju - wątpię, bo to niemal nic "krajowego"
    nie byłoby na rynku :)).

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2003-03-18 16:06:36
    Od: "Włodek" <s...@p...bg.univ.gda.pl>

    [...]
    > Co jest "z importu" ??
    > Komputery ?
    > Jeśli masz na myśli "komponenty" - to to nie ma nic do rzeczy,

    Właśnie mam na myśli komponenty, ponieważ są one wyszczególnione każdy
    osobno.
    I to one są przedmiotem zamówienia a nie komputer jako "całość".
    I co ciekawe wcale nie trzeba składać komputerów - można dostarczyć tylko
    elementy.
    Złożenie ich w całość to tylko przysługa.

    > chyba że jest zapis iż ileś-tam procent wartości wyrobu musiało
    > zostać uzyskane w kraju.

    Takie zapisy właśnie są w składanych oświadczeniach o stosowaniu preferencji
    krajowych a ściślej "nie mniej niż 50%..."
    W tym przypadku także tak jest.

    > W przeciwnym przypadku produkcja komputera poprzez zaopatrzenie
    > go w kabelek zasilający, opatrzenie polską instrukcję itp jest
    > jak najbardziej... produkcją właśnie !

    Znam dobrze ten wątek i nie jest to wcale tak oczywiste jak ci się wydaje,
    ponieważ wtedy do budowy "polskiego" komputera trzeba użyć "nie mniej niż
    50% surowców", pomijam tu inne aspekty. Jednak w tym przypadku nie ma to i
    tak miejsca, bo chodzi o elementy.

    [...ciach...]

  • 13. Data: 2003-03-18 23:19:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Mar 2003, Włodek wrote:
    [...]
    >+ I to one są przedmiotem zamówienia a nie komputer jako "całość".

    A, to nie było dla mnie oczywiste :)

    pzdr, Gotfryd