  • 1. Data: 2003-03-16 07:45:09
    Temat: ubezpieczenie-pzu-OC komunikacyjne
    Od: MarcinJM <m...@i...del.pl>

    Czesc
    Mam takie pytanie:
    Czy w w/w ubezpieczeniu sa jakies wylaczenia odpowiedzialnosci?
    w OWU nic nie znalazlem, ale OWU to sa Ogolne Warunki Ubezpieczenia.
    A co mowia szczegolowe?
    Pytam, bo mam troche przykra sytuacje z PZU

    --
    pozDro
    MarcinJM

  • 2. Data: 2003-03-16 11:04:36
    Temat: Re: ubezpieczenie-pzu-OC komunikacyjne
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...del.pl> napisał w wiadomości
    > Czesc
    > Mam takie pytanie:
    > Czy w w/w ubezpieczeniu sa jakies wylaczenia odpowiedzialnosci?
    > w OWU nic nie znalazlem, ale OWU to sa Ogolne Warunki Ubezpieczenia.

    Nie znalazłeś ? Ja znalazłem w 5 minut.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 24 marca 2000 r.w sprawie ogólnych
    warunków obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy
    pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów

    § 13.
    Zakład ubezpieczeń nie odpowiada za szkody:
    1) polegające na uszkodzeniu, zniszczeniu lub utracie mienia,
    wyrządzone przez kierującego posiadaczowi pojazdu,
    2) wynikłe w przewożonych za opłatą ładunkach, przesyłkach lub
    bagażu, chyba że odpowiedzialność za powstałą szkodę ponosi posiadacz innego
    pojazdu niż pojazd przewożący,
    3) polegające na utracie gotówki, biżuterii, papierów wartościowych,
    wszelkiego rodzaju dokumentów oraz zbiorów filatelistycznych,
    numizmatycznych i podobnych,
    4) w których następstwie zanieczyszczeniu lub skażeniu uległo
    środowisko naturalne,
    5) które łącznie nie przekraczają 50% najniższego wynagrodzenia
    pracowników, ustalonego przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej

    Leszek

    GG 1631219
    "Ludzie, nie gryźcie się
    szkoda zębów"

  • 3. Data: 2003-03-16 14:54:32
    Od: MarcinJM <m...@i...del.pl>

    Leszek wrote:

    > Nie znalazłeś ? Ja znalazłem w 5 minut.

    Coz, chyba zle szukalem, niemniej dzieki serdeczne.
    Pytanie dodatkowe: istnieje taki zapis w tym rozporzadzeniu:
    ...jednakze bezsporna czesc odszkodowania ubezpieczyciel wyplaca w
    termninie jak w pkt1 (30 dni).
    Czy telefoniczna oferte wysokosci odszkodowania moge uznac za "bezsporna"?
    Czy jesli sie z nia nie zgadzam, a ubezpieczyciel nie wyplaca
    zaproponowanej przez siebie wys. odszkodowania to lamie prawo?
    Jak w takiej sytuacji reaguje Sad?
    Czy w zwiazku ze zlamaniem prawa, PZU staje w gorszej sytuacji w Sadzie?
    Czy rozporzadzenie jest prawem?

    --
    PozDro
    MarcinJM

  • 4. Data: 2003-03-17 15:25:29
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > termninie jak w pkt1 (30 dni).
    > Czy telefoniczna oferte wysokosci odszkodowania moge uznac za "bezsporna"?
    Nie - to tylko informascja telefoniczna. Nikogo do niczego nie zobowiązuje.

    > Czy jesli sie z nia nie zgadzam, a ubezpieczyciel nie wyplaca
    > zaproponowanej przez siebie wys. odszkodowania to lamie prawo?
    Ubezpieczyciel łamie prawo jeśli mimo ustalenia wszelkich okoliczności sprawy
    (na co ma teoretycznie 30 dni - a w okreslonych wypadkach 14 dni po wyjaśnieniu
    wszelkich okoliczności)nie wypłaca odszkodowania. Przy czym sankcją za
    to "złamanie prawa" jest obowiązek zapłaty ustawoych odsetek za zwłokę.

    > Jak w takiej sytuacji reaguje Sad?
    > Czy w zwiazku ze zlamaniem prawa, PZU staje w gorszej sytuacji w Sadzie?

    Sąd ustosunkowuje się do Twojego roszczenia zgłoszonego w pozwie.
    Jeśli uzna że ubezpieczyciel dopuścił się zwłoki w wypłacie odszkodowania
    zasądza odsetki.
    Co do sytuacji PZU - to jest zasada równości stron i fakt, że w Twoim mniemaniu
    PZU dopuścił się "złamania prawa" nie stawia go w gorszej (?) sytuacji - Sąd ma
    zachwoać obiektywizm i bezstronność (nawet jak osobiście PZU nie znosi)

    > Czy rozporzadzenie jest prawem?
    Tak - to prawo powszechnie obowiązujące.

    > --
    > PozDro
    > MarcinJM

    Monika

    PS Może napiszesz coś bliżej - wtedy łatwiej będzie Ci pomóc :-)