  • 1. Data: 2008-04-21 21:02:45
    Temat: Przestepstwo z art. 43 ust 1. - jest, czy nie ?
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Chlopak lat 17 - jak sam przyznaje "wyrosniety ponad wiek" - kupuje browara.
    Barmanka sprzedaje, bo jak mowi "nie ma watpliwosci, ze jest pelnoletni".
    Poza sporem pozostaje, ze nie barmanka nie chciala okazania dowodu
    osobistego. Matka chlopaka sklada zawiadomienie o przestepstwie z art. 43
    ust 1 ustawy "o trzezwosci".
    Nadaje sie to na zarzut ? Sam sie glowie.

    Cezar

  • 2. Data: 2008-04-21 21:17:16
    Temat: Re: Przestepstwo z art. 43 ust 1. - jest, czy nie ?
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > art. 43 ust 1 ustawy "o trzezwosci".
    > Nadaje sie to na zarzut ? Sam sie glowie.

    Jeżeli barmanka nie miała najmniejszych wątpliwości, że jest pełnoletni i
    chłopaka tak faktycznie może wygląać, to nie było by sprawiedliwym ją karać.
    Ale zarzut zawsze można postawić i niech sąd rozstrzyga.

    Pozdrawiam Przemek

  • 3. Data: 2008-04-21 21:27:29
    Od: "kuba " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cezar <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > ust 1 ustawy "o trzezwosci".
    > Nadaje sie to na zarzut ? Sam sie glowie.

    Może prawo karne nie jest moją najmocniejszą stroną, ale moim zdaniem - nie.
    Co prawda:
    Art. 15. 1. Zabrania się sprzedaży i podawania napojów alkoholowych:
    2) osobom do lat 18,
    2. W przypadku wątpliwości co do pełnoletności nabywcy sprzedający lub
    podający napoje alkoholowe uprawniony jest do żądania okazania dokumentu
    stwierdzającego wiek nabywcy,
    ale w opisanym przez ciebie przypadku sprzedający wątpliwości nie ma (i jest
    to uzasadnione stanem faktycznym), więc brak jest znamienia umyślności.

    kuba

  • 4. Data: 2008-04-23 06:41:23
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    więc brak jest znamienia umyślności.

    tak, brak zamiaru. Chyba że dolus quasi eventualis :)

    pzdr
    mk

  • 5. Data: 2008-04-24 11:45:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2008 23:02:45 +0200, Cezar napisał(a):

> [...]
    > ust 1 ustawy "o trzezwosci".
    > Nadaje sie to na zarzut ? Sam sie glowie.

    Do tego co napisali inni ja mogę dodać tylko jedno: utrata koncesji na
    sprzedaż alkoholu jest w takim wypadku obligatoryjna i nie zależy od
    umyślności.