  • 1. Data: 2008-04-21 17:47:45
    Temat: Polisa AC - Hestia
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Jest sobie taki zapis w OWU, dotyczący wyłączenia odpowiedzialności
    ubezpieczyciela dla kwot poniżej 500zł (1% wartości polisy, nie mniej
    niż 500zł. Moja polisa jest na kwotę 45400zł).
    Zgłosiłem do Hestii wniosek o likwidację dwóch szkód, serwis wycenił
    (kosztorysem) je na 450 i 440zł netto.
    Hestia zaakceptowała kosztorysy, jednocześnie zaś odmówiła pokrycia
    szkody z AC powołując się na zapis związany z wyłączeniem
    odpowiedzialności.
    Pytanie moje brzmi - czy jest sens odwoływać się od ich decyzji?
    W/g mnie - osoba fizyczna, nie będąca płatnikiem VAT, kwota 500zł (ta z
    OWU) jest kwotą brutto. Polisa AC zawarta jest również na kwotę brutto.
    Obie szkody, po ubruttowieniu, zdecydowanie przekroczą 500zł, powinny
    zatem być zaspokojone z polisy.
    Mam rację?

    --
    Marcin Nowakowski