    From: R <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Przepisy dot. reklam na budynkach
    Date: Sat, 15 Jan 2011 11:43:58 +0100

    Witam,

    Od dłuższego czasu walczymy z różnymi Urzędami, żeby powiesić szyld na
    budynku (tablica kołowa, prostopadła do budynku, bez podświetlenia,
    średnica 80cm). Lokalizacja - Wrocław, ścisłe centrum tuż przy Rynku.

    Pominę całą chorą procedurę a skupię się na moich "prawnych" wątpliwościach:
    1) Jaka jest podstawa prawna aby reklama (szyld prostopadły do budynku)
    był traktowany jako zajęcie pasa drogowego (szyld wisi 2m nad chodnikiem)?

    2) (to najgłupsze) ZDiUM zażądał (poza zgodami plastyka miejskiego,
    konserwatora, wspólnoty mieszkaniowej jako właściciela budynku) jeszcze
    (uwaga) projektu budowlanego. I o to właśnie mi chodzi - czy zna ktoś
    podstawę prawną ich życzeń? Pomijam absurdalność tego, co chcą (co - mam
    zrobić projekt wiercenia 4 dziur w elewacji i wsadzenia tam kołków
    rozporowych)? W poniedziałek będę z nimi walczył i wtedy spytam o
    podstawę prawną, ale może ktoś już mi zaproponuje argumentów do dyskusji.

    R.

    PS. Dla jasności - obok żadna z firm nie starała się o zgody na szyldy -
    właściciele wprost przyznają, że wieszali je na lewo. Jak widać bycie
    uczciwym kolejny raz daje w kość