eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzeniesienie tegorocznych absolwentow szkol wyzszych do rezerwy › Przeniesienie tegorocznych absolwentow szkol wyzszych do rezerwy
  • Data: 2007-06-24 04:56:13
    Temat: Przeniesienie tegorocznych absolwentow szkol wyzszych do rezerwy
    Od: "Marcin W." <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Z tego co widze w archiwum to problem przewijal sie w ostatnich latach,
    dodatkowo ostatnio zmienily sie przepisy i zamieszanie jest wieksze niz zwykle
    :-(.

    Moje pytanie dotyczy tego projektu rozporzadzenia MON:
    http://www.mon.gov.pl/artykul_wiecej.php?idartykul=3
    082

    Mozna tam m.in. przeczytac:
    "Projektowana regulacja odnosi się także do absolwentów szkół wyższych
    przeznaczonych do odbycia przeszkolenia wojskowego, którzy uzyskali ten status
    w 2007 r. lub wcześniej, a studia rozpoczęli przed rokiem akademickim 2002/2003."

    I tutaj moja prosba o interpretacje. Jak wiadomo, wiekszosc kierunkow studiow
    jest piecioletnich. Jesli ktos zaczal w 2001/2002 to planowo powinien skonczyc
    w 2005/2006, czyli rok temu. Ubiegloroczni absolwenci sa juz dawno przeniesi
    do rezerwy na mocy rozporzadzenia z ubieglego roku.

    Pytanie brzmi: kogo w takim razie dotyczy cytowany zapis? Czy dotyczy osob,
    ktore rozpoczely studia w roku np. 2001/2002, ale obronia sie dopiero teraz,
    bo mialy rok "poslizgu" ?

    Bede wdzieczny za pomoc w interpretacji, a jesli ktos zna stanowisko jakiejs
    WKU w tej sprawie to juz w ogole byloby super :-).