  • 1. Data: 2006-03-04 19:01:52
    Temat: Przemoc psychiczna w rodzienie - jak sobie z nią poradzić?
    Od: "ac4" <a...@g...pl>

    Witam,
    jak sobie poradzić z matką, która niemal codziennie stosuje wobec mnie przemoc
    psychiczną, tzn. wyzywa od najgorszych, poniża, kpi, zakłóca spokój do nauki i
    pracy. Tysiące razy próbowałem jej przemówić do rozumu, mówiłem że nie ma
    prawa się w tej sposób zachowywać, itp. ale to wszystko odbiło się jak grochem
    o ścianę.
    Taka nieprzyjemna atmosfera trwa już od paru lat. Jeszcze kiedyś łudziłem się
    że się zmieni, ale teraz wiem że to nie możliwe.

    Ona próbuje mi zaszkodzić we wszystkim (prawdopodobnie przez zadrość, że ja do
    czegoś dąże, a ona już nic w tym wieku nic nie osiągnie) i prowokuje do
    domowych awantur. Trudno mi już zapanować na swoim zachowaniem, żeby nie
    naruszyć prawa, tymbardziej, że mam bardzo wybuchowy charakter i mam prawdę
    mówiąc mam wielką ochotę jej czasem przywalić.

    Dodam jeszcze, iż z jej powodu miałem kiedyś głęboką depresję i chciałem sobie
    odebrać życie. No, ale nie potwierdzi tego żaden lekarz, bo samemu udało mi
    się wyjść z dołka po kilkunastu miesiącach.

    Proszę o porady.

    Z góry dzięki,
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-03-04 19:28:43
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "ac4" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > jak sobie poradzić z matką, która niemal codziennie stosuje wobec mnie
    przemoc
    > psychiczną

    w jakim jestes wieku i co robisz?
    tzn uczysz sie dziennie, wieczorowo, pracujesz, dorabiasz?

    --
    pozdro
    ape

  • 3. Data: 2006-03-04 19:31:24
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Witam,
    > jak sobie poradzić z matką, która niemal codziennie stosuje wobec mnie

    Najprostsze, jeśli jest tak źle to się wyprowadź,
    zakładając że masz 18 lat i potrafisz sobie dać radę bez mamusi.

  • 4. Data: 2006-03-04 19:52:46
    Od: "A K" <a...@g...pl>

    ape, odpowiem, chociaż nie końca wiem jakie to ma znaczenie ;)
    Skończyłem 19 lat, uczę się w systemie w wieczorowym w jednym z LO i dorabiam
    w różnych firmach.

    TMK, prosiłem o porady prawne ;) A poza tym mówiąc że pracuję, wcale nie
    oznacza że mam kokosy na samodzielne mieszkanie ;)

  • 5. Data: 2006-03-04 19:53:18
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    TMK napisał(a):
    > Użytkownik "ac4" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > przemoc

    > Najprostsze, jeśli jest tak źle to się wyprowadź,
    > zakładając że masz 18 lat i potrafisz sobie dać radę bez mamusi.

    wyprowadz sie i pozwij mamusie o alimenty jesli nadal sie uczysz

  • 6. Data: 2006-03-04 20:05:09
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "A K" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > ape, odpowiem, chociaż nie końca wiem jakie to ma znaczenie ;)
    > Skończyłem 19 lat, uczę się w systemie w wieczorowym w jednym z LO i
    dorabiam
    > w różnych firmach.

    skoro jestes pelnoletni, to nie musisz mieszkac z prawnymi opiekunami.

    > TMK, prosiłem o porady prawne ;) A poza tym mówiąc że pracuję, wcale
    nie
    > oznacza że mam kokosy na samodzielne mieszkanie ;)

    dopoki sie uczysz - pozwij matke o alimenty. czasem taki ruch zastepuje
    kubel zimnej wody i czyni cuda.
    btw z pozdrowieniami dla wszystkich polskich niefrasobliwych matek z
    okazji nieuchronnie nadchodzacego komunistycznego dnia ludzkiej
    samiczki, amen :-)

    --
    pozdro
    ape

  • 7. Data: 2006-03-04 20:23:46
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > TMK, prosiłem o porady prawne ;) A poza tym mówiąc że pracuję, wcale nie
    > oznacza że mam kokosy na samodzielne mieszkanie ;)

    To jest optymalna porada- wyjedź do pracy za granicę, podejmij studia w
    innym mieście.Wydaje mi się , że pełnoletni człowiek, bez zobowiązań (żona
    ,dzieci,opieka nad schorowanymi rodzicami) może panować nad swoim życiem.
    Gdyby ktoś znęcał się nade mną psychicznie tak, ze miałabym myśli samobojcze
    to uciekłabym choćby żebrać na ulicę.
    Mieszkania nikt ci nie da, ale ludzie wynajmują pokoje w kilka osób, za
    granicą często mieszkaja na kempingach itp
    To jest wbrew temu co myślisz, porada bo:
    Niezależnie od paragrafów, praktycznie nie jest to możliwe do udowodnienia.
    A zakładając, ze taką sprawę wygrasz-to co dalej?
    Matka pójdzie do więzienia? wątpię... Państwo kupi Ci mieszkanie? zatrudnią
    policjanta który będzie z Wami mieszkał i pilnował,żeby matka Ci nie
    dokuczała? Nic się nie zmieni -będzie tylko gorzej.
    Możesz zostać , przyzwyczaić się i szukać porady u psychologa, albo zmienić
    swoje życie.
    TMK
    No i przeczytaj
    http://www.psychologia.net.pl/artykul.php?level=200

  • 8. Data: 2006-03-04 21:47:24
    Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl>

    ja mam to w domu od 2 lat, kiedy ojciec miał udar mózgu
    teraz siedzi w domu i nic nie robi poza oglądaniem tv i jedzeniem
    i chodzeniem do toalety, matka też zawsze siedziała w domu
    więc jest podobna do ojca teraz, oboje siedzą i tylko
    cały czas kpią, ubliżają, mam depresję przez nich
    nie sprzątają mieszkania, robią tylko chlew wszędzie
    a ja muszę to sprzątać, bo nie znoszę chlewu
    a za sprżatanie i dbanie spotyka mnie krytyka i wyzwiska
    póki co muszę z nimi żyć, bo to co dorywczo
    zarobię nie starczy mi na stancję i utrzymanie
    skończyłam studia i szukam pracy jak tylko ją
    znajdę to się wyprowadzam...bo zwariuję

  • 9. Data: 2006-03-04 22:16:44
    Od: "A K" <a...@g...pl>

    Katri, u mnie podobnie, z tymże matka strasznie zabiegana jest i zaniedbuje
    swoje obowiązki, zresztą nie od dzisiaj, ale to już nie jest rozmowa na grupę ;)

    sg, pisałeś o alimentach. Mam wątpliwości czy sąd może mi je przyznać, jeśli
    się uczę w szkole wieczorowej dla dorosłych (płatnej). Matka mówi, że nie ma
    wobec mnie żadnych zobowiązań finansowych, ponieważ nie chodzę do dziennej
    szkoły i robi mi często problemy jeśli trzeba dać na utrzymanie, ale wydaje mi
    się że próbuje mnie tylko zastraszyć i zatrzymać przy sobie, bo tak naprawdę
    boi się samotności. Jak to jest w świetle prawa?

    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2006-03-05 00:36:41
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    W jakim mieszkasz miescie? Byc moze bylbym w stanie Ci jakos pomoc.

    Pozdrawiam,

    Tiger