  • Data: 2002-11-17 19:10:25
    Temat: Przejscie dla pieszych.
    Od: "Raver" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czy mozna przechodzic przez przejscie dla pieszych gdy miga juz zielone
    swiatlo i schodze z jezdni gdy swieci sie juz czerwone?

    Sytuacja wygladala tak:
    Ulica z wysepka. Jak wchodzilem na przejscie swiecilo sie zielone... gdy
    schodzilem z wysepki mrugalo juz zielone a gdy przechodzilem to swiatlo sie
    zmienilo na czerwone.

    Policjant z radiowozu stwierdzil ze przechodzilem na czerwonym i wlepil mi
    mandat na 30 zl. (twierdzac ze to najmniejsza mozliwa kara).

    W kodeksie drogowym w rozdziale dotyczacym ruchu pieszych nie znalazlem
    informacji o takich sytuacjach. BTW to slyszalem ze mozna wejsc nawet na
    czerwonym swietle ale trzeba przpuszczac nadjezdzajace pojazdy.
    dzieki z gory za pomoc.

    Prosze o jakies konkretne przepisy bo chcialbym sie odwolac..

    ps.
    mandat niby niewielki ale nie lubie gdy ktos mnie bezpodstawnie oskarza.