eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Przejęcie działu firmy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2006-12-15 20:27:13
    Temat: Przejęcie działu firmy
    Od: pw <p...@o...pl>

    Witam

    *Sytuacja*

    W praktyce to wygląda tak, że firma /B/ kupuje dział firmy /A/, czyli
    rozwijany produkt, komputery, soft, może jakieś samochody i zatrudnia
    jej pracowników. Firma /A/ nazywa tą operację przejęciem zorganizowanego
    działu firmy /A/ przez firmę /B/ i podciąga to pod artykuł 23.
    Jest jednak pewna kwestia i dotyczy ona odpraw dla pracowników.
    W artykule 23 jest, że w przypadku takiego przejęcia nie ma rozwiązania
    umowy o pracę i nie przysługują odprawy. Jednak tutaj Prezesi obu firm
    twierdzą, że nastąpi rozwiązanie umów o pracę pracowników firmy /A/
    prawdopodobnie za porozumieniem stron i podpisanie tego samego dnia
    nowych umów o pracę z firmą /B/, ale że i tak odprawy się nie należą.
    Dodatkowo w artykule jest napisane, że pracownicy powinni zostać
    poinformowani o całej akcji na piśmie miesiąc wcześniej. Przejęcie
    odbędzie się 2 stycznia, a pracownicy są trzymani w nieświadomości - nie
    dostali pism.

    *Pytania*

    Czy mógłby ktoś odpowiedzieć mi na pytanie, czy Prezesi mają rację, że
    pracownicy nie dostaną odpraw? Czy żeby nie dostali odpraw, to
    rozwiązania umowy muszą być jakoś szczególnie skonstruowane? Czy
    pracownicy mogą mieć jakiś wpływ na sytuację, która nastąpi po Nowym
    Roku, by dostali odprawy?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi
    Pozdrawiam
    pw

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1