  • 41. Data: 2019-12-31 16:32:17
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: Shrek <...@w...pl>

    a,75y,346.96h,88.56t/
    > data=!3m6!1e1!3m4!1sH6qBeYmvjYSNC4OBziKp6Q!2e0!7i133
    12!8i6656

    > W moim przypadku i rowerzysta i kierowca sądzą że nie mają pierwszeństwa.
    > W twoim obaj sądzą że je mają. Dużo groźniejsze.

    Tym bardzie że widoczność gówniana

    --
    Shrek

  • 42. Data: 2019-12-31 17:40:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Tue, 31 Dec 2019 16:22:28 +0100, użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Nie wiem. Widzę tylko jedno w początkowym wątku. Widać tylko oznakowanie
    > na ścieżce dla rowerów. Nie mam zielonego pojęcia, co jest na drodze. To
    > po czym mam to ocenić? Znak, jak każdy inny. Trochę bez sensu, bo piesi
    > i tak mają pierwszeństwo, ale podejrzewam, ze chodziło o to, że
    > rowerzyści na pełnej prędkości tam wjeżdżali. Może jest jakaś
    > niewidoczna przesłona. Możliwości z tuzin.
    Nieprawda. Nie przejrzałeś wątku. Zdjęcie drugiego skrzyżowania podał
    Shrek. Co jest na moim skrzyżowaniu od strony aut, też jest napisane,
    wystarczy przeczytać. Krótko mówiąc, migasz się, nawet ci się nie chce
    czytać co inni napisali.

    > Jest jedynym słusznym i na całym świecie stosowanym.
    Wątpię. Podaj przykłady z całego świata, inaczej nazwę cię kłamcą.

> [...]
    > konieczności obejścia tych przepisów. Ostatni w Teleekspresie ktoś
    > pokazał osiedle, gdzie było 16 znaków parkingu. Przedstawiciel
    > spółdzielni wyjaśnił, ze to wynik tego, że na obszarze osiedla można
    > parkować tylko ona oznakowanych miejscach.
    >
    > Bezsensowne ograniczenia prędkości na krajówkach przy przejściach dla
    > pieszych, to wynik tego, że tylko na drodze do 50 km/h można takie
    > przejście wyznaczyć. Zamiast zrobić przejście górą / dołem, to się
    > stawia ograniczenie. Ludzie to ignorują widząc z daleka, że nie ma
    > nikogo w promieniu zasięgu wzroku, a jak ktoś zaczyna hamować, to
    Nie odpowiedziałeś w ogóle na pytanie. Prawidłowe odpowiedzi to: 1.Jestem
    zdania że PoRD należ uprościć 2.Jestem zdania ze PoRD-u nie należy
    upraszczać. Weź parę lekcji z logiki i konwersacji.

    Krótko mówiąc, gadaj sobie z innymi na swoim poziomie, na mnie nie licz.

    --
    Jacek

  • 43. Data: 2019-12-31 17:49:38
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jacek Maciejewski w

    > Zacznę od uporządkowania. W tym wątku
    > przewijają się 3 sprawy:

    > 1. Zaprezentowano obrazki 2 skrzyżowań. IMO źle oznakowanych.

    Oba są oznakowane zgodnie z obowiązującymi przepisami.

    > W jednym przypadku i rowerzysta i kierowca ma brak pierwszeństwa

    Konfabulujesz, -- pedalarze mają znaki A-7/B-20 co od razu twój wywód z
    pkt. 2. wyklucza.

    > w drugim obaj mają pierwszeństwo.

    Nie mają, bo D-1 nie dotyczy przejazdu rowerowego, tylko skrzyżowania za tym
    przejazdem

    > czy te skrzyżowania są dobrze wg. ciebie oznakowane?

    Tak, sa dobrze oznakowane, a po wg nie stawia sie kropki.

    > 2. Sprawa art. 5 PoRD. Pozwala znakiem administracyjnie zanegować
    > praktycznie dowolny przepis ustawy PoRD.

    No to zacytuj ten przepis, i napisz co jest z nim nie tak, proszę...

    > A wystarczyło by pozwalać na to w wyjątkowych przypadkach, osobno ujętych dla
    danego artykułu.

    Ty udajesz IDIOTĘ?
    Przy każdym artykule pisać, że "w wyjątkowych przypadkach [lista tych
    wyjątkowych przypadków] uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na
    drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby
    kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz
    znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób
    zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe."

    I tak z tysiąc razy albo i więcej...

    > Czy twoim zdaniem, rola art. 5 jest dobrym rozwiązaniem czy dostrzegasz lepsze?

    LOL.
    Pokażesz lepsze, będzie o czym dyskutować... W sejmie...

    > 3. Przerost prawa. Ktoś tu zauważył że kiedyś starczało 6 znaków, teraz
    > mamy kilkaset.

    Ty jednak zostałes IDIOTĄ. Twierdzisz, że za dużo znaków, ale chcesz, żeby w
    przepisach artykuły rozbudować o wyjątki...?

    > Czy widzisz potrzebę zmniejszenia ilości dopuszczalnych
    > prawem znaków oraz potrzebę ograniczenia urzędniczej uznaniowości przy ich
    > stawianiu?

    Tak. Do trzech...
    "UWAGA IDIOTA jcek może tu być",
    "UWAGA na zielone stwory w okolicach",
    "Znak postawiony prez URZEDASA wbrew jcku"

    --
    'Tom N'

  • 44. Data: 2019-12-31 17:50:05
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, December 31, 2019 at 5:40:24 PM UTC+1, Jacek Maciejewski wrote:

    > Wątpię. Podaj przykłady z całego świata, inaczej nazwę cię kłamcą.

    A jak sobie to inaczej wyobrasz? Chyba parlament nie bedzie projektowal kazdego
    skrzyzowania ;)
    Sa ogolne regoly i znaki drogowe, ktore musza spelniac wiele wymagan i ustawiaja je
    uprawnione instytucje. o, czy znaki sa w rozporzadzeniu wykonawczym, czy w ustawie to
    zadna roznica...
    Takie przepisy obowiazuja wszedzie, chocby tu
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Konwencja_wiede%C5%84s
    ka_o_ruchu_drogowym masz sygnatariuszy Konwencji Wiedenskiej o Ruchu Drogowym

    A tu https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infra
    struktura-rowerowa_3000/documents/konwencja_wiedensk
    a.pdf jej tekst... a wnim np. Artykuł4 Znaki i sygnały drogowe

  • 45. Data: 2019-12-31 18:04:22
    Od: WS <L...@c...pl>

    no i w tekscie tej konwencji masz jeszcze (analogicznie jak w naszym PoRD):

    Rozdział II
    Zasady ruchu drogowego
    Artykuł 5
    Znaczenie znaków i sygnałów drogowych
    1.Użytkownicy drogi powinni się stosować do przepisów podawanych przez znaki drogowe,
    sygnały świetlne ruchu i oznaczenia drogi nawet wówczas, gdy przepisy te są sprzeczne
    z innymi zasadami ruchu drogowego.
    2.Przepisy podawane przez sygnały świetlne ruchu mają pierwszeństwo
    przed przepisami podawanymi przez znaki drogowe regulujące pierwszeństwo przejazdu.

  • 46. Data: 2019-12-31 18:09:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Tue, 31 Dec 2019 17:49:38 +0100, użytkownik 'TomN' napisał:

    Próżnoś repliki się spodziewał
    Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
    Nie powiem nawet "Pies cię jebał",
    bo to mezalians byłby dla psa.

    --
    Jacek

  • 47. Data: 2019-12-31 18:22:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Tue, 31 Dec 2019 08:50:05 -0800, użytkownik WS napisał:

    > A jak sobie to inaczej wyobrasz? Chyba parlament nie bedzie projektowal
    > kazdego skrzyzowania

    Elementarne, drogi Watsonie. Parlament nie musi, już to zrobił. Art. 27
    PoRD ustanawia że rowerzysta na przejeździe rowerowym ma pierwszeństwo.
    Znaki A-7 i B-20 ustawione na pokazanym skrzyżowaniu sugerują że jest
    inaczej. Niektórzy powołują się na art. 5 PoRD który określa kolejność
    stosowania przepisów ustawy o ile okoliczności występują łącznie. Mówi on
    że kierujący ma się stosować do kolejno do: Wskazań kierującego ruchem,
    świateł sygnalizacyjnych, znaków drogowych.
    Nie ma on zastosowania w tym przypadku, ponieważ nie ma tam ani
    kierującego ruchem ani świateł. Są tylko znaki. A one nakazują postąpić
    inaczej niż mowa w art. 27. To oczywista sprzeczność.

    --
    Jacek

  • 48. Data: 2019-12-31 18:29:43
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, December 31, 2019 at 6:22:28 PM UTC+1, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > kierującego ruchem ani świateł. Są tylko znaki. A one nakazują postąpić
    > inaczej niż mowa w art. 27. To oczywista sprzeczność.

    Nie ma sprzecznosci, bo znaki maja "wyzszy" priorytet ;)

    Gdyby nie bylo tego przepisu to jak ustalisz np. pierwszenstwo na najzwyklejszym
    skrzyzowaniu? Zawsze z prawej (bo tak jest w PoRD)? Nawet jesli jest to maly wjazd na
    dwupasmowke z drogi do kilku budynkow?
    Znaki ma caly swiat ;) rozumiem, ze Twoja wersja zaklada ich likwidacje? No bo
    generalnie przestaja miec sens ;)

  • 49. Data: 2019-12-31 18:39:00
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 31.12.2019 o 18:09, Jcek Maciejew pisze:
    > W dniu Tue, 31 Dec 2019 17:49:38 +0100, użytkownik 'TomN' napisał:
    >
    > Próżnoś repliki się spodziewał
    > Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
    > Nie powiem nawet "Pies cię jebał",
    > bo to mezalians byłby dla psa.

    jcek najwyraźniej nie wie, że żyd Tuwim był katolikiem, których jcek
    nienawidzi:)))))))))

  • 50. Data: 2019-12-31 18:48:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Shrek. Co jest na moim skrzyżowaniu od strony aut, też jest napisane,
    > wystarczy przeczytać. Krótko mówiąc, migasz się, nawet ci się nie chce

    To wiele wyjaśnia. Nie widzę tego postu.

    > Wątpię. Podaj przykłady z całego świata, inaczej nazwę cię kłamcą.

    Znajdź kraj, w którym ustawa jest przed znakiem drogowym. Przecież to
    byłoby niedorzecznością.

    > Nie odpowiedziałeś w ogóle na pytanie. Prawidłowe odpowiedzi to: 1.Jestem
    > zdania że PoRD należ uprościć 2.Jestem zdania ze PoRD-u nie należy
    > upraszczać. Weź parę lekcji z logiki i konwersacji.

    Znam bardziej zawiłe unormowania. Poczytaj ustawę o VAT. UStawa, jak
    ustawa. nie widzę większego sensu zastanawiania się, jak ją zmienić,
    skoro nie mam na to wpływu.

    > Krótko mówiąc, gadaj sobie z innymi na swoim poziomie, na mnie nie licz.

    Było na początku napisać, to bym nie odpisywał.

    --
    Robert Tomasik