eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzedsiębiorca - oszust po raz kolejny.Przedsiębiorca - oszust po raz kolejny.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!
    not-for-mail
    From: "Paweł Kulesza" <rokikulesza@wytnij_towp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Przedsiębiorca - oszust po raz kolejny.
    Date: Wed, 1 Aug 2007 16:45:20 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 62
    Message-ID: <f8q6d8$o1n$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: gan34.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1185979625 24631 83.12.13.34 (1 Aug 2007 14:47:05 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 1 Aug 2007 14:47:05 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:476264
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam.
    Pisałem już na grupę w związku z moim niefortunnym zakupem na allegro.
    Sprzedawca przysłał mi złom, który na swój koszt mu odesłałem, po czym nie
    chce zwrócić mi poniesionych kosztów. (Sprzedawca to przedsiębiorca -
    powoływałem się na art 8 sutawy o sprzedaży konsumenckiej).
    Udałem się dzisiaj do Rzecznika Praw Konsumenta - Miła Pani powiedziała,
    żebym go jeszcze "pomęczył" - zanim zastosuje poważniejsze środki". W
    związku z tym chciałem się zapytać czy dobrze rozumuje? (efektem mojego
    rozumowania jest nastepujące pismo do przedsiębiorcy):




    Witam.
    Zgodnie z tym co pisałem wcześniej, udałem się do Miejskiego Rzecznika Praw
    Konsumentów.
    Nie tylko zostałem utwierdzony w słuszności swojego roszczenia, ale również
    uzyskałem potrzebne wskazówki.

    Do dnia dzisiejszego nie otrzymałem zwrotu poniesionych kosztów wysyłki
    (8zł - koszt przesyłke, 6zł - koszt zwrotu).
    Otrzymałem jedynie zwrot ceny za sam sprzęt (23,65zł).

    Jeżeli w ciągu 7 dni nie otrzymam wpłaty podejmę następujące działania:

    1. Wystawię negatywny komentarz.
    2. Zgłoszę do Urzędu Kontroli Skarbowej skargę, iż nie otrzymałem paragonu
    fiskalnego - co postkutkuje kontrolą skarbową Waszego przedsiębiorstwa.
    3. Zgłoszę skargę na Wasze przedsiębiorstwo do Inspekcji Handlowej, gdyż
    zgodnie z obowiązującymi przepisami powinenem otrzymać, kartę gwarancyjną
    oraz instrukcję w języku polskim - nie został dopełniony ani jeden z tych
    obowiązków.
    4. Złoże zawiadomienie w komendzie Policji o popełnieniu przestępstwa z art.
    286kk.
    5. Sprawę skieruję do sądu - na mocy przepisów o sprzedaży konsumenckiej
    oraz o szczególnych warunkach umów zawieranych na odległość - dodatkowo do
    roszczenia zostaną doliczone koszt sądowe.

    Rozumiem, że 14zł to jest dla Państwa duży pieniądź, jednak myślę, że koszt
    kary, którą nałoży Urząd Skarbowy i Inspekcja Handlowa będzie wydatkiem dużo
    większym.
    Analizując Wasze komentarze widzę, że to nie jest pierwszy raz, kiedy nie
    wystawili Państwo paragonu, nie dołączyli instrukcji obsługi w języku
    polskim oraz karty gwarancyjnej.

    Po raz ostatni podaję dane do przelewu:

    Ciaaaach

    Pozdrawiam.
    Paweł Kulesza.







    Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.
    Pozdrawiam.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1