    From: Mariusz Jedrzejewski <m...@d...tujestcos.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Przedsadowe wezwanie do zaplaty
    Date: Mon, 6 Mar 2006 13:51:37 +0000 (UTC)

    Witam.
    Chce sie poradzic w nast. kwestii.

    Otrzymalem mianowicie wezwanie do zaplaty rachunkow za prad uzytkowany w
    mieszkaniu mojej matki, ktora: 1) zostala eksmitowana do lokalu zastepczego,
    2) w dniu eksmisji zmarla. Bylo to wszystko 17.09.2004.

    Rachunki, ktore dostalem do zaplacenia datuja sie od sierpnia 2004 do
    pazdziernika 2004. Do 22.09.2004 bylem zameldowany pod adresem, do ktorego
    byl dostarczany prad, natomiast od 10'2000 mieszkam w Warszawie.

    Mam kilka watpliwosci.
    1) Rozumiem, ze skoro bylem zameldowany, to Enea stosuje zapisy kodeksu
    cywilnego, KSIEGA TRZECIA - ZOBOWIAZANIA, Dzial "Zobowiazania solidarne".
    Jednak - czy ma do tego prawo w momencie, gdy nie podpisywalem umowy z
    dostarczycielem energii?
    2) Poniewaz znalezli moj nowy adres zameldowania i dostarczyli wezwanie -
    mogli rowniez dostarczyc rachunki. Tymczasem tego nie zrobili, a teraz
    zadaja zaplaty odsetek. Czy jest to dzialanie zgodne z prawem?
    3) Faktury sa wystawione do 2 pazdziernika 2004, czyli poza okresem, gdy
    bylem zameldowany pod adresem (przypomne, do 22.09.2004, czyli probuja mnie
    obciazyc za 10 dni ekstra). Czy maja do tego prawo?

    Calosc zobowiazania opiewa na 144.24PLN - kwote moge zaplacic bez problemu,
    ale chodzi o zasady. Zadzwonilem do nich z prosba o wyjasnienie, rozmawialem
    z pol godziny z jakims betonem, uslyszalem mniej wiecej taka wersje: oni
    maja mnie jako zameldowanego, wiec wzywaja mnie do zaplaty wlasnie na tej
    JEDYNEJ podstawie. Przypomne, ze 17.09 mieszkanie wrocilo do puli
    spoldzielni, w zwiazku z eksmisja (posrednio moja rowniez), o ile sie
    orientuje to automatycznie jestem w tym momencie wymeldowany. Gdy
    powiedzialem, ze ok, zaplace, ale do 22.09.2004 pani powiedziala, ze jak oni
    odejma te 10 dni. Powiedzialem ze mnie to nie obchodzi, to powiedziala, ze
    musze zaplacic calosc, bo "NIE ZGLOSILEM CHECI REZYGNACJI Z USLUG". Czyli
    jak zaczal jej sie ruszac grunt pod nogami, to dodala drugi argument, co
    mnie troche rozezlilo. Wiec dodalem pytanie, ze skoro do dzisiaj nie
    zrezygnowalem z uslug, to do dzisiaj mam obowiazek placic? Powiedziala, ze
    tak, mimo ze od listopada 2004 pod adresem jest zameldowany ktos inny.
    Wkurzyla mnie tym juz doglebnie.

    Prosze o pomoc, jakie ta cala Enea ma prawa obciazac mnie za energie,
    dlaczego za okres poza moim meldunkiem, i czy ma prawo zadac odsetek bez
    uprzednio dostarczonych faktur? W kwestii innych pytan - sluze
    odpowiedziami.

    Pozdrawiam
    Mariusz

    PS. Przepraszam za ew. psucie pliterek, z newsow korzystam na tyle rzadko,
    ze nie chce mi sie poprawnie konfigurowac czytnika

    --
    Jak chcesz napisac na email to zamien tujestcos na homeunix