  • Data: 2003-12-03 22:29:40
    Temat: Przedawnienie - czy da się coś zrobić?
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam i bardo proszę o pomoc!

    W 1993 roku miałem poważny wypadek w pracy (z winy zakładu). Dostałem wtedy
    inne stanowisko i w obawie przed zwolnieniem nie wniosłem sprawy do sądu.
    Niedawno zostałem zwolniony (z przyczyn zakładu pracy) a mój stan zdrowia
    nie pozwala mi pracować w moim zawodzie. Ostatnio po pobycie w szpitalu i
    wykonaniu badań okazało się że wypadek któremu uległem spowodował poważne
    obrażenia (po tomografii komputerowej głowy).
    Jeszcze przed upływem 10 lat udałem się do PIP gdzie poradzono mi wnieść
    sprawę do Sądu. Z tego co wiem to sprawa ulega przedawnieniu po 3 latach
    jednak jest również mowa o 10 latach jeżeli w tym czasie nastąpiły jakieś
    istotne zmiany.
    Nie wiem czy dobrze to rozumiem?
    Słyszałem, że można wystąpić do Sądu o uchylenie przedawnienia.
    Czekam na rozprawę i obawiam się, że wynik może być przesądzony na moją
    niekorzyść.

    Jeszcze raz proszę o informację - jest to dla mnie bardzo ważne!