  • 1. Data: 2007-06-19 11:30:43
    Temat: Prowadzenie sprawy za procent odszkodowania
    Od: "Jerzy " <j...@g...pl>

    Czy w Polsce też stosuje się taki sposób wynagrodzenia adwokata, że zamiast
    określonego honorarium adwokat dostaje procent zasądzonego odszkodowania w
    przypadku wygranej?
    Konkretnie chodzi o niesustający (w dzień i w nocy) i przekraczający wszelkie
    normy hałas z prowadzonej w sąsiedztwie budowy. Wykonawca jest nawet na tyle
    bezczelny, że wywiesza ulotki, gdzie z góry przeprasza za ewentualne
    niedogodności z powodu hałasu.
    Pisałem już kiedyś o tym na tej grupie (ta budowa trwa już ponad rok) i wtedy
    ktoś zaoferował się nawet, że mógłby poprowadzić tę sprawę. Niestety, wtedy
    nie skontaktowałem się (po telefonicznej interwencji u inspektora nadzoru
    uspokoiło się trochę, ale niestety tylko na krótko), a teraz nie mogę w
    googlach znaleźć tamtej propozycji.
    Pozdrawiam
    Jura

  • 2. Data: 2007-06-19 11:58:09
    Temat: Re: Prowadzenie sprawy za procent odszkodowania
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 19 Jun 2007 11:30:43 +0000, Jerzy napisał(a):

    > Czy w Polsce też stosuje się taki sposób wynagrodzenia adwokata, że zamiast
    > określonego honorarium adwokat dostaje procent zasądzonego odszkodowania w
    > przypadku wygranej?

    Nie stosuje się. I podobno według jakiejś ustawy byłoby to nielegalne.

  • 3. Data: 2007-06-19 12:02:03
    Od: "Jerzy " <j...@g...pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

    > Nie stosuje się. I podobno według jakiejś ustawy byłoby to nielegalne.

    Zdaje się, że nie ustawa państwowa, a reguły ustalane przez samorząd adwokacki.
    A przy okazji, czy w sprawie cywilnej może mnie reprezentować nie adwokat, a
    np. radca prawny?
    Jura

  • 4. Data: 2007-06-19 13:05:01
    Od: demicron <n...@n...pl>

    Dnia Tue, 19 Jun 2007 12:02:03 +0000 (UTC), Jerzy napisał(a):

    > A przy okazji, czy w sprawie cywilnej może mnie reprezentować nie adwokat, a
    > np. radca prawny?

    Wydaje mi się, ze może cię reprezentować każdy, komu dasz pełnomocnictwo.

  • 5. Data: 2007-06-19 14:00:31
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał

    > Nie stosuje się. I podobno według jakiejś ustawy byłoby to nielegalne.

    Nie nielegalne lecz "nieetyczne". Według tzw. kodeksu etyki adwokatów.

  • 6. Data: 2007-06-19 14:13:58
    Od: Michał <n...@n...cry>

    Alek napisał(a):
    > Nie nielegalne lecz "nieetyczne". Według tzw. kodeksu etyki adwokatów.

    Przy czym przez słowo "nieetyczne" samorząd rozumie konkurencję i
    konkurencyjność (dla siebie). Ciekawe czy myślenie, inteligencję,
    samodzielność i lepszą postawię moralną niż sam prezentuje także uważa
    za nieetyczną. ;)

    --
    pzdr

  • 7. Data: 2007-06-19 15:36:33
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Alek dość niespodziewanie napisał(a):
    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał

    > Nie nielegalne lecz "nieetyczne". Według tzw. kodeksu etyki adwokatów.

    Według kodeksu etyki radców prawnych nie można wyłącznie umowić się w ten
    sposób, mozna uzupełniajaco. czyli dla radcy prawnego będzie ok, jeżeli
    umówi się np na 500 zlotych + % od odszkodowania.

    Dla autora wątku - radca prawny oczywiście moze prowadzic taką sprawę

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman
    C Hollywood Homicide

  • 8. Data: 2007-06-23 09:24:09
    Od: janist <j...@o...pl>

    > Nie nielegalne lecz "nieetyczne". Według tzw. kodeksu etyki adwokatów.

    To moze jeszcze podpowiecie jak znalezc nieetycznego adwokata?:)

    --
    pozdr,
    janist