  • 1. Data: 2007-06-18 20:30:36
    Temat: Klasyfikacja zawodów i specjalności - a swiadectwo pracy
    Od: "delf" <d...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam takie pytanie - wlasnie dzis otrzymalem swiadectwo pracy i musze sie
    przyznac, iz bardzo sie zdziwilem czytajac je. Mianowicie:
    - w polu "...........zatrudnienia pracownik wykonywal prace"
    mam wpisane "Asystent Administracyjno-Biurowy" co jest zulepnie niezgodne
    z tym co wykonywalem w tej firmie oraz z tym co mam w umowie o prace.
    Czytajc opis stanowiska "Pracownik biurowy" na
    http://www.praca.gov.pl/index.php?page=klasyfikacja_
    zawodow&klasyfikacja_zawodow_id=619 -
    przyznam ze mala czesc z czynnosci tam zawartych wykonywalem, ale tylko
    dlatego, ze nikt inny w firmie tym nie mogls sie zajac.
    Moja praca w tej firmie odpowiadala barzdiej temu co robi kierownik
    projektow oraz specjalista ds zakupow i kontroler jakosci - fakt faktem, iz
    mialem na glowie duzo za duzo co m.in bylo powodem mojego odejscia z tej
    firmy.
    I tu moje pytanie - czy pracodawca moze dowolnie co tylko mu do glowy
    przyjdzie wpisywac w swiadectwo pracy? - bo jak dla mnie w tym przypadku
    jest to czysta zlosliwosc i degradacja - biorac pod uwage iz w CV wpisze to
    co naprawde robilem - i troche kiepsko bedize to wygladalo w swietle tego co
    mam w "Swiadectwie pracy" - jak rozwiazac ten wezelek?

  • 2. Data: 2007-06-18 20:34:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "delf" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jak rozwiązać ten węzełek?

    Po pierwsze spróbuj się dogadać z pracodawcą. W ostateczności możesz się
    dowołać do sądu pracy. tylko uwaga na terminy!

  • 3. Data: 2007-06-18 20:37:42
    Od: "delf" <d...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "delf" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Po pierwsze spróbuj się dogadać z pracodawcą. W ostateczności możesz się
    > dowołać do sądu pracy. tylko uwaga na terminy!

    A jakie te terminy sa - bo mam maly problem - pracodawca wyjechal wlasnie na
    urlop ;)

  • 4. Data: 2007-06-18 21:44:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jakie te terminy sa - bo mam maly problem - pracodawca wyjechal wlasnie
    > na urlop ;)

    7 dni.

  • 5. Data: 2007-06-18 22:12:22
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > 7 dni.

    I pamiętaj, że istnieją listy polecone :-)

    M.

  • 6. Data: 2007-06-18 22:34:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f56q1j$k8j$1@news.onet.pl delf <d...@p...onet.pl>
    pisze:

    > I tu moje pytanie - czy pracodawca moze dowolnie co tylko mu do glowy
    > przyjdzie wpisywac w swiadectwo pracy?
    Rodzaj pracy jaka wykonywałeś masz na umowie o pracę.
    Wszelkie zmiany, stanowiska, zakresy obowiązków itp. masz z pewnością na
    papierze (chyba, że jesteś dzieckiem).
    Informacje jakie powinny znaleźć się na świadectwie pracy określa przede
    wszystkim art. 97 § 2 KP, a szczegółowo Rozporządzenie z 15 maja 1996 r. w
    sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego
    wydawania i prostowania (Dz.U. Nr 60, poz. 282 ze zmianami w 2002 i 2003).
    Podstawą jest art. 97 § 4 KP.
    Masz 7 dni od otrzymania świadectwa pracy na wystosowanie rządania jego
    sprostowania i 7 dni od otrzymania odmowy na wniesienie pozwu do sądu pracy.
    Przeczytaj:
    http://www.jobuniverse.pl/artykuly/6714.html

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-06-19 08:41:35
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...pl>

    Jotte pisze:
    > Rodzaj pracy jaka wykonywałeś masz na umowie o pracę.
    > Wszelkie zmiany, stanowiska, zakresy obowiązków itp. masz z pewnością na
    > papierze (chyba, że jesteś dzieckiem).
    Wiesz w dobie takiego bezrobocia jakie jest to bywa różnie z tym. Ja na
    przykład pracowałem jako kasjer główny w markecie a z racji ze mam
    wykształcenie informatyczne zajmowałem sie również infrastrukturą
    informatyczną myślisz że miałem coś z tego? Poprostu było polecenie
    dyrektora "Panie Marcinie są problemy z serwerem, proszę sprawdzić"itp

    p,M

  • 8. Data: 2007-06-19 10:47:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f584s0$35c$1@inews.gazeta.pl Marcin Wójcik
    <w...@g...pl> pisze:

> [...]
    > wykształcenie informatyczne zajmowałem sie również infrastrukturą
    > informatyczną myślisz że miałem coś z tego?
    A skąd mam wiedzieć? Jak zadbałeś, to miałeś, jak nie - to pewnie nie.

    > Poprostu było polecenie dyrektora "Panie Marcinie są problemy z serwerem,
    > proszę sprawdzić"itp
    No i co z tego? A jakby ci polecił korytarz pozmywać?

    --
    Jotte