    From: Meehoo <m...@T...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Protokół z zebrania wspólnoty a oskarżenie o fałszerstwo
    Date: Tue, 6 Jul 2010 19:34:37 +0200

    Witam,

    na zebraniu wspólnoty mieszkaniowej podjąłem się bycia protokołowania go.
    Po zebraniu napisałem protokół, który podpisałem ja oraz przewodniczący
    zebrania. Po jakimś czasie, od prawników zarządu wspólnoty (jeszcze
    developer) otrzymałem pismo wytykający niezgodności w zdarzeniach opisanych
    w protokole z wydarzeniami na zebraniu. Wg mnie oraz przewodniczącego
    zebrania wszystko przedstawione jest zgodnie z prawdą, dlatego pismo
    "olaliśmy" i nie wprowadziliśmy żadnych zmian.

    Dziś otrzymałem kolejne pismo od zarządu wspólnoty, w którym zostaje
    upomniany o tym, że nie otrzymali jeszcze protokołu oraz cyt. "jesteśmy
    zobowiązani przypomnieć Państwu, iż zarówno protokół z Zebrania, jak i
    podjęte na nim uchwały stanowią dokumenty Wspólnoty Mieszk w rozumieniu
    przepisów prawa, w tym przepisów kodeksów karnego. Powinny być, więc one
    sporządzone w sposób zarówno odzwierciedlający rzeczywisty przebieg
    zebrania, jak i przebieg głosowania nad uchwałami. W przypadku nie
    przekazania do zarządu przedmiotowych dokumentów w terminie do dnia 7 lipca
    2010 roku, będziemy zmuszeni skierować sprawę do Prokuratury Rejonowej w
    XXXXX o przestępstwo z art. 270 ust.1 Kodeksu karnego".

    Pytanie: czy w świetle przepisów dotyczących wspólnot mieszkaniowych oraz
    KK jest możliwa realizacja przedstawionych gróźb?

    Meehoo