    From: "E" <...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Proszę pomoc - długie
    Date: Sun, 18 Oct 2009 20:48:10 +0200

    Szanowni Państwo

    Od pewnego czasu otrzymuję "ciekawe" mail'e - przykład podam na końcu
    wiadomości. Chciałbym się dowiedzieć, jak zapobiedz działaniom opisanym w
    tym mailu? Czy mam się czego obawiać? Co robić, aby rozwiązać problem?

    Oczywiście, żadnej umowy nie zawierałem. Z mojego komuptera korzysta kilka
    osób, a umowa z operatorem jest podpisana na 2 osoby. Czy faktycznie jest
    możliwe, aby firma ta przetwarzała moje/nasze dane? Z mojego punktu widzenia
    chcą poprostu wyłudzić pieniądze. Dziękuję za pomoc.

    Przykład:
    Szanowna Pani mak,

    Ze względu na nie wywiązanie się przez Panią do dzisiaj z zawartej z nami
    umowy z dnia 25.09.2009 będziemy zmuszeni wystąpić przeciwko Pani na drogę
    sądową w celu wyegzekwowania przysługujących nam wymagalnych należności. Na
    podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną (Dz. U. Nr 144 poz. 1204) doszło do zawarcia wiążącej obie
    strony umowy.

    Pozew przeciwko Pani zostanie skierowany do właściwego miejscowo sądu przez
    współpracującą z nami kancelarię prawną na podany przez Panią podczas
    zawierania umowy adres:

    ola mak
    71706 szczecin
    rydla 5

    Przypominamy, że podawanie fałszywych danych osobowych mających na celu
    wprowadzenie w błąd drugiej Strony umowy stanowi przestępstwo oszustwa
    zagrożone karą pozbawienia wolności od 6 miesięcy do 8 lat. Jeżeli podczas
    rejestracji podali nam Państwo fałszywe dane osobowe (otrzymamy wtedy zwrot
    listu z pozwem) o popełnionym przestępstwie niezwłocznie zawiadomimy
    właściwe organy ścigania. Do identyfikacji posłuży nam adres IP, z którego
    nastąpiło zawarcie umowy oraz jej dokładny czas i data. Polscy usługodawcy
    internetowi mają obowiązek zapisywania, który z klientów o danej porze
    korzystał z danego adresu IP, właśnie na wypadek ewentualnych przestępstw
    lub wyłudzeń dokonanych przez klientów.

    Pani adres IP użyty podczas zawierania z nami umowy z dnia 25.09.2009 to
    89.76.157.129. W związku z powyższym zastrzegamy sobie prawo do
    wykorzystania zgromadzonych o Pani danych w celu wyegzekwowania należności
    wynikającej z zawartej umowy oraz ewentualnego przekazania ich właściwym
    organom ścigania w przypadku podania fałszywych danych.

    Niniejszym pragniemy poinformować, że wyznaczamy Pani ostateczny termin na
    dobrowolną spłatę zaległości. Jeżeli usługa Pobieraczek5 nie zostanie
    opłacona w przeciągu 3 dni od dnia otrzymania tej wiadomości, wówczas
    zainicjujemy czynności prawne opisane wyżej, co wiązać się będzie dla Pani z
    dodatkowymi kosztami (sądowymi i windykacyjnymi) oraz w wypadku podania
    fałszywych danych zawiadomieniem właściwych organów ścigania i poniesieniem
    związanych z tym konsekwencji.

    Zaległą kwotę w wysokości 94,80 PLN należy zapłacić w ciągu 3 dni od dnia
    otrzymania niniejszej wiadomości. Istnieją dwa sposoby opłacenia należności: