  • 11. Data: 2007-12-08 22:16:46
    Temat: Re: Prosba o porade - nieuczciwy fachowiec
    Od: Maciek <p...@i...pl>

    > Skoro syn nie jest stroną umowy ani nie był upoważniony przez ciebie do
    > dokonania odbioru wykonania usługi to tak jakby to przypadkowy
    > przechodzień podpisał. Ale jeśli syn podpisał i pewnie zapłacił to trudno
    > sie tego wyprzeć..
    >
    > zbyszek

    Zaplacilem ja ale juz wczesniej w salonie firmy a syn podpisal osobie
    ktora firma wyslala do zamontowania drzwi u mnie w mieszkaniu.

    Maciek

  • 12. Data: 2007-12-08 23:54:40
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 08 Dec 2007 09:37:01 +0100, leon napisał(a):

    > do 10 dni mozna zworicic drzwi a on ponownie musi wstawic poprzednie

    ????
    Zastanów sie co piszesz. To nie jest książka.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2007-12-09 00:28:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.12.2007 zbyszek <z...@o...eu> napisał/a:
> [...]
    > dokonania odbioru wykonania usługi to tak jakby to przypadkowy
    > przechodzień podpisał. Ale jeśli syn podpisał i pewnie zapłacił to trudno

    MZ nawet w takim przypadku nie. Co do zasady reklamacji nie podlegają wady
    o których zamawiający wiedział w momencie zawierania umowy (przecież nie
    zamawiał krzywo osadzonych drzwi). To, że podpisał odbiór to MZ jest to
    tylko pokwitowanie przekazania dzieła (coś jak wydanie towaru) i nic
    więcej, a odpowiedzialności za wady przy umowach konsumenckich nie można
    wyłączyć.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2007-12-10 21:34:23
    Od: Maciek <p...@i...pl>

    Niestety z wykonawca nie moge sie dogada. Gdzie moge egzekwowac swoje
    prawa, Gdzie sie zglosic??
    pozdr. Maciej

  • 15. Data: 2007-12-10 21:59:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.12.2007 Maciek <p...@i...pl> napisał/a:
    > Niestety z wykonawca nie moge sie dogada. Gdzie moge egzekwowac swoje
    > prawa, Gdzie sie zglosic??

    Zgłosić się kilka pozycji w górę w tym wątku gdzie cytowałem takie 2
    artykuły, przeczytać je i postapic zgodnie.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2007-12-14 14:16:24
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <v...@z...router>,
    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

> [...]
    > termin z zagrożeniem, że po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu nie
    > przyjmie naprawy. Przyjmujący może odmówić naprawy, gdyby wymagała
    > nadmiernych kosztów.
    > § 2. Gdy wady usunąć się nie dadzą albo gdy z okoliczności wynika, że
    > przyjmujący zamówienie nie zdoła ich usunąć w czasie odpowiednim,
    > zamawiający może od umowy odstąpić, jeżeli wady są istotne; jeżeli wady
    > nie są istotne, zamawiający może żądać obniżenia wynagrodzenia w
    > odpowiednim stosunku. To samo dotyczy wypadku, gdy przyjmujący zamówienie
    > nie usunął wad w terminie wyznaczonym przez zamawiającego.

    MSZ nie kodeks cywilny, tylko ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej. Art. 8.
    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
    uwzględnia się
    wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
    naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    się, że uznał je za uzasadnione.
    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    naprawy ani wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
    narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się
    stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może
    odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
    Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
    rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    I sławne chyba już pytanie o definicję "odpowiedniego czasu".
    Przy okazji dodam utrudnienie: wykonawca nie odbiera pism. I co wtedy?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 17. Data: 2007-12-14 14:22:54
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article
    <3...@r...goo
    glegroups.com>,
    Maciek <p...@i...pl> wrote:

> [...]
    > wszedzie sa folie itp. wykonawca dal mu papier do podpisania i on to
    > zrobil, dokladnie nie wie co podpisal. Czy jesli ja zamawialem drzwi

    W sensie potwierdzenia tego, że "fachowiec" przywiózł drzwi i je
    zamontował - raczej tak. Ale tego chyba nie kwestionujesz? ;)

  • 18. Data: 2007-12-14 18:17:49
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Jarek Spirydowicz pisze:
    > MSZ nie kodeks cywilny, tylko ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej. Art. 8.

    a dlaczego? nie kupiłeś raczej drzwi, tylko zamówiłeś usługę polegającą
    na ich montażu z dostarczeniem materiału przez ją wykonującego

    KG

  • 19. Data: 2007-12-17 11:33:51
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <fjuhcc$15c$2@inews.gazeta.pl>, kam <x#k...@w...pl#x>
    wrote:

    > a dlaczego? nie kupiłeś raczej drzwi, tylko zamówiłeś usługę polegającą
    > na ich montażu z dostarczeniem materiału przez ją wykonującego
    >
    > KG

    Art. 627(1) kc - to w nawiasie to indeks górny.
    Firma i osoba fizyczna, rzecz ruchoma. Chcesz powiedzieć, że drzwi
    zamówione nie były? :)

  • 20. Data: 2007-12-17 11:49:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.12.2007 Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> napisał/a:
    > Art. 627(1) kc - to w nawiasie to indeks górny.
    > Firma i osoba fizyczna, rzecz ruchoma. Chcesz powiedzieć, że drzwi
    > zamówione nie były? :)

    A wymienione usterki dotyczą wykonania drzwi?

    --
    Marcin