  • 1. Data: 2006-07-26 21:53:50
    Temat: Prośba o pomoc
    Od: "Mariusz Hajduk" <l...@o...pl>

    Witam Grupowiczów ,

    Parę tygodni temu , wybranka mojego życia pieprznęła na parkingu w stojące obok
    auto. Dostała wyrok w imieniu RP , musi zabulić (czytaj ja będę musiał zabulić )
    2 bańki.

    Niezawisły orzeka powyższe na podstawie art.93 par. 1 i 2 kpw .

    Proszę rozszyfrujcie mi powyższe ( pełne brzmienie mile widziane ).

    Googlowałem - bez rezultatów.

    Dzięki ,

    MH

  • 2. Data: 2006-07-26 22:15:45
    Temat: Re: Prośba o pomoc
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz Hajduk" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Niezawisły orzeka powyższe na podstawie art.93 par. 1 i 2 kpw .
    > Proszę rozszyfrujcie mi powyższe ( pełne brzmienie mile widziane ).

    Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia. Pełny tekst pod adresem:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU19710120116&type=3&name=D9710116.pdf

  • 3. Data: 2006-07-26 22:37:52
    Od: "Mariusz Hajduk" <l...@o...pl>

> [...]
    > http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?
    todo=file&id=WDU19710120116&type=3&name=D9710116.pdf

    Dzięki za odpowiedź !

    Jednakże intuicyjnie wydaje mi się , że nie o to chodzi. Dlaczego ?
    Otóż tekst podany w linku dotyczy kodeksu postępowania z udziałem kolegiów
    ds wykroczeń , a takowe już nie istnieją. Ponadto wydaje mi się , że art. 93
    ma się nijak do przedmiotowej sprawy.

    Pozdr. ,

    MH

  • 4. Data: 2006-07-26 22:48:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > ds wykroczeń , a takowe już nie istnieją. Ponadto wydaje mi się , że art. 93

    Tekst jednolity po wielu zmianach poniżej. Po prostu nie popatrzyłem, że daje Ci
    link do tekstu pierwotnego. Później wiele razy go zmieniano.
    Art. 93. § 1. Sąd na posiedzeniu może wydać wyrok nakazowy w sprawach o
    wykroczenia, w których wystarczające jest wymierzenie nagany, grzywny albo kary
    ograniczenia wolności. Sąd orzeka bez udziału stron.

    § 2. Orzekanie w postępowaniu nakazowym może nastąpić, jeżeli okoliczności czynu
    i wina obwinionego nie budzą wątpliwości. Wydając wyrok nakazowy, sąd uznaje za
    ujawnione dowody dołączone do wniosku o ukaranie.

    § 3. Wyrokiem nakazowym można orzec również środek karny.

    § 4. Postępowanie nakazowe jest niedopuszczalne, jeżeli zachodzą okoliczności
    określone w art. 21 § 1.

  • 5. Data: 2006-07-26 23:26:53
    Od: "Mariusz Hajduk" <l...@o...pl>

> [...]
    >
    > § 3. Wyrokiem nakazowym można orzec również środek karny.
    >
    > § 4. Postępowanie nakazowe jest niedopuszczalne, jeżeli zachodzą okoliczności

    Z całą pewnością o to chodzi. Serdeczne dzięki za pomoc.

    Pozdr. ,

    MH

  • 6. Data: 2006-07-26 23:35:44
    Od: "Mariusz Hajduk" <l...@o...pl>

> [...]
    >
    > § 3. Wyrokiem nakazowym można orzec również środek karny.
    >
    > § 4. Postępowanie nakazowe jest niedopuszczalne, jeżeli zachodzą okoliczności

    Aha ! I jeszcze jedno - gdybyś był tak uprzejmy i podał mi pełne brzmienie
    art. 21 par. 1.

    Jeszcze raz serdeczne dzięki i pozdrowienia ,

    MH

  • 7. Data: 2006-07-26 23:53:32
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Mariusz Hajduk napisał(a):

    > Aha ! I jeszcze jedno - gdybyś był tak uprzejmy i podał mi pełne brzmienie
    > art. 21 par. 1.

    Art. 21. § 1. W postępowaniu w sprawie o wykroczenia obwiniony musi mieć
    obrońcę przed sądem, jeżeli:
    1) jest głuchy, niemy lub niewidomy,
    2) zachodzi uzasadniona wątpliwość co do jego poczytalności.
    § 2. W wypadku, o którym mowa w § 1 pkt 2, obowiązek korzystania z
    pomocy obrońcy ustaje, jeżeli powołany biegły stwierdzi, że poczytalność
    obwinionego nie budzi wątpliwości, chyba że sąd postanowi inaczej.
    § 3. W wypadkach, o których mowa w § 1, udział obrońcy w rozprawie jest
    obowiązkowy, a w posiedzeniu, jeżeli ustawa tak stanowi.
    § 4. Jeżeli w wypadkach, o których mowa w § 1, obwiniony nie ma obrońcy
    z wyboru, wyznacza mu się obrońcę z urzędu.

  • 8. Data: 2006-07-27 00:21:49
    Od: "Mariusz Hajduk" <l...@o...pl>

> [...]
    > § 4. Jeżeli w wypadkach, o których mowa w § 1, obwiniony nie ma obrońcy
    > z wyboru, wyznacza mu się obrońcę z urzędu.

    Serdeczne dzięki za konkretną odpowiedź. Akurat powyższe nie będą miały
    zastosowania przed obliczem niezawisłego.

    Pozdrawiam ,

    Mariusz Hajduk