    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prośba o interpretacje - PSR - zatrzymanie uprawnień...
    Date: Tue, 26 Jul 2011 09:25:44 +0200

    Odnośnie tematu: Państwowa Straż Rybacka - zatrzymanie uprawnień...
    Nie będę jeszcze raz opisywał całości ale wpadły mi oko pewne ustawy.

    Sprawa wygląda tak - łowiłem z łodzi wg. PSR nieoznakowanej i dostałem
    mandat. Jednak na podstawie tego co niżej wychodzi, że łódź była oznakowana?

    Na podstawie art. 2 ust. 2 i art. 21 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r.
    o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 1999 r. Nr 66, poz. 750, z 2000 r.
    Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 81, poz. 875, Nr 110, poz. 1189 i Nr
    115, poz. 1229, z 2003 r. Nr 17 poz. 160 oraz z 2009 r. Nr 94 poz.
    780) zarządza się, co następuje:

    § 17.

    1. Sprzęt pływający służący do połowu ryb, zwany dalej "sprzętem
    pływającym", z wyjątkiem statków rejestrowanych i oznakowanych na
    podstawie odrębnych przepisów, znakuje się w sposób trwały i widoczny
    numerami rejestracyjnymi umieszczonymi na zewnętrznych płaszczyznach
    obu burt; litery i cyfry numeru rejestracyjnego powinny mieć nie mniej
    niż 10 cm wysokości i 1 cm grubości.

    Czy mogę potraktować łódź żeglarską jako oznakowaną na podstawie
    odrębnych przepisów

    Bo jeżeli tak to w kontekście:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 28 kwietnia 2003 r. w
    sprawie przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych (Dz. U. z
    dnia 15 grudnia 2003 r.)

    § 2.02. Znaki rozpoznawcze małych statków

    1. Mały statek powinien być oznakowany numerem rejestracyjnym. Jeżeli
    numer rejestracyjny nie jest wymagany zgodnie z odrębnymi przepisami,
    mały statek powinien być oznakowany:
    a) nazwą lub innym znakiem rozpoznawczym,
    b) nazwą i portem macierzystym armatora.

    STATEK BYŁ OZNAKOWANY NAZWĄ

    Z tego wynika, że łódź była oznakowana, zgodnie z rozporządzeniem jw.
    więc mandat był nieuzasadniony?

    Czy mam rację, jeżeli tak jak zaskarżyć mandat?

    Ariusz