  • 11. Data: 2012-06-10 21:54:37
    Temat: Re: Prokuratura - oryginały dowodów
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 10.06.2012 18:56, Peter pisze:

    > No można, ale dlaczego ja mam ponosić koszty ( czas i pieniądze) gdy
    > sprawa dotyczy mnie obojętnej, i do tego prokuratura będzie posiadała
    > oryginał (który może zaginąć) a ja będę posiadał tylko kopie

    Właśnie dlatego, że prokuratura będzie posiadała oryginał który może
    zaginąć. Jak rozumiem, nie jest ten oryginał Ci obojętny. Więc żeby mieć
    w ręku coś co "ma moc oryginału", musisz ponieść koszty.

    p. m.

  • 12. Data: 2012-06-10 22:22:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-10 21:54, m pisze:

    > Właśnie dlatego, że prokuratura będzie posiadała oryginał który może
    > zaginąć. Jak rozumiem, nie jest ten oryginał Ci obojętny. Więc żeby mieć
    > w ręku coś co "ma moc oryginału", musisz ponieść koszty.

    Aż takiej "mocy oryginału" to mieć nie będzie - AFAIK ekspertyzy
    grafologicznej na tym się nie przeprowadzi.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2012-06-11 01:21:30
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 10.06.2012 22:22, Liwiusz pisze:

    > Aż takiej "mocy oryginału" to mieć nie będzie - AFAIK ekspertyzy
    > grafologicznej na tym się nie przeprowadzi.

    Dlatego użyłem cudzysłowu.

    Jednak, jeżeli ten oryginał byłby potrzebny jako załącznik do np. innego
    pisma i urzędowi przyjmującemu bardzo by zależało na oryginalności
    (daleko nie szukając, jakieś unijne dofinansowania), to odpis notarialny
    jak znalazł.

    Do tego żeby mieć dowód na to że się rzeczywiście zapłaciło i nie trzeba
    płacić ponownie - chyba ksero z jakimś karteluszkiem z policji by
    wystarczyło.

    p. m.

  • 14. Data: 2012-06-11 08:31:55
    Temat: Re: Re: Prokuratura - oryginały dowodów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Jun 2012, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Peter" <k...@w...pl> napisał
    [...]
    > W pozwie się powołujesz i wskazujesz sygnaturę akt. Sąd sobie ściągnie z akt
    > oryginał.

    Jak będzie miał co, i tego sie widac obawia :]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Nie musisz kopiować. KSero wystarczy w takim wypadku.

    W przypadku jak przedstawiciel pozwanego "zniknie" tę fakturę, a że przy
    innym postępowaniu to nie będzie to tak podpadajace?
    Pisał bodaj że idzie o pół miliona.
    I udowodnij potem że faktura była podpisana.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2012-06-11 15:38:32
    Od: Sonn <c...@p...pl>

    W dniu 2012-06-10 10:51, Peter pisze:

    > Teraz prokuratura ( poprzez komisariat) żąda żebym dostarczył oryginały.
    >
    > Pytanie - czy prokuratura ma prawo żądać dostarczenia oryginałów?.

    Oczywiście że ma prawo, a czasami wręcz obowiązek
    > Po co, skoro zostały potwierdzone przez policję. Pozbędę się dowodu, a
    > potem niespodziewanie dowody zginą?. Prawdopodobieństwo takiego obrotu,
    > w tej konkretnej sprawie nie jest bynajmniej równe zeru.

    Hint: badania porównawcze z zakresu badania pisma ręcznego (hint II:
    podpis na dokumencie)

    > Są tu jacyś prawnicy!. Mnie się to nie podoba. Wydaje mi się, że tylko
    > sąd może żądać oryginałów?

    no to ci się źle wydaje

    --
    Sonn

  • 16. Data: 2012-06-11 17:36:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > który z kseriokopią

    radze ta kserokopie uwierzytelnic zanim sie odda oryginal.
    bo zwykle ksero to sie do kibla nadaje.