  • 1. Data: 2024-01-13 14:22:49
    Temat: Prokuratorzy "oskarżają" ministra Tusk sprawiedliwości od bezprawie
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rp.pl/prawnicy/art39691241-zastepcy-prok
    uratora-generalnego-bodnar-z-tuskiem-postapili-bezpr
    awnie
    > "Zastępcy Prokuratora Generalnego Adama Bodnara oświadczają, że
    > powierzenie prokuratorowi Jackowi Bilewiczowi funkcji p.o. Prokuratora
    > Krajowego z bezprawnym pominięciem procedury ustawy Prawa o
    > prokuraturze jest bezskuteczne. Funkcja taka nie została przewidziana
    > w ustawie Prawo o prokuraturze." - czytamy na stronie Prokuratury
    > Krajowej.

    https://www.gov.pl/web/prokuratura-krajowa/oswiadcze
    nie-zastepcow-prokuratora-generalnego-w-sprawie-powo
    lania-prokuratora-jacka-bilewicza-na-nieistniejaca-f
    unkcje-po-prokuratora-krajowego
    > Oświadczenie Zastępców Prokuratora Generalnego w sprawie powołania
    > prokuratora Jacka Bilewicza na nieistniejącą funkcję p.o Prokuratora
    > Krajowego
    > ; 13.01.2024
    > [...] Bezprawne działanie Adama Bodnara i Donalda Tuska ma na celu
    > ominięcie przepisów dotyczących trybu odwołania I Zastępcy Prokuratora
    > Generalnego przy wyraźniej pisemnej zgodzie Prezydenta RP. [...]

    <cynizm> Dlaczego to posunięcie jest UE-praworządne? Bo jest w
    interesie UE/KE. </cynizm>

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2024-01-13 14:32:21
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-prok-ostrowsk
    i-skladamy-zawiadomienie-o-popelnieniu-przestep,nId,
    7267313
    > Prok. Ostrowski: Składamy zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa przez Adama
    Bodnara

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2024-01-14 02:22:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-13, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    unkcje-po-prokuratora-krajowego

    ><cynizm> Dlaczego to posunięcie jest UE-praworządne? Bo jest w

    Umknęło Ci podczas prasówki, tuż obok art. z Rzepy, który cytujesz:

    https://www.rp.pl/prawnicy/art39691161-odwolanie-bar
    skiego-bodnar-pokazuje-opinie-prawne-m-in-promotora-
    dudy
    '"Zewnętrzne opinie prawne od uznanych ekspertów i autorytetów
    prawniczych tj. prof. Anny Rakowskiej (UŁ), prof. Sławomira Patyry
    (UMCS) oraz prof. Grzegorza Kucy (UJ), wskazują jednoznacznie, że
    działania podjęte przez Pana Ministra Zbigniewa Ziobrę w dniu 16 lutego
    2022 roku, poprzedzone wnioskiem z tego samego dnia Pana prokuratora
    Dariusza Barskiego, zostały dokonane bez należytej podstawy prawnej i
    nie wywołują skutków." - poinformowało Ministerstwo Sprawiedliwości na
    platformie X.'

    Serio się dziwisz, że tak jak wtedy środowisko prawnicze nie uznawało
    nielegalnych działań tej bandy, to nagle nowy rząd będzie działał jakby
    je de facto uznał?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2024-01-14 03:00:39
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
> [...]
    >
    > Serio się dziwisz, że tak jak wtedy środowisko prawnicze nie uznawało
    > nielegalnych działań tej bandy, to nagle nowy rząd będzie działał jakby

    Czyli wszystkie decyzję "rzekomego prokuratora" są nieważne?
    Ja sporo tego co nawija Bodnar nawet był kupił gdyby ten [partacz] był
    konsekwentny w konsekwencjach tego co twierdzi i nie wpierdalał tylnymi
    drzwiami "bez podstawy prawnej" swojego człowieka w zastępstwie
    *niczym nadgorliwy idiota/polityk* IMHO.

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2024-01-14 04:19:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-14, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Czyli wszystkie decyzję "rzekomego prokuratora" są nieważne?

    Nie wiem czy wszystkie, ale że jest takie ryzyko to podkreślano od dawna
    choćby przy różnych sędziach dublerach. Przy czym przy decyzjach
    prokuratorskich to chyba i tak nie jest tak nasrane jak właśnie przy
    sędziwoskich.

> [...]
    > drzwiami "bez podstawy prawnej" swojego człowieka w zastępstwie
    > *niczym nadgorliwy idiota/polityk* IMHO.

    Aż tak bardzo wątku nie śledziłem. Chodzi o formę?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2024-01-15 11:46:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 14 Jan 2024 03:19:36 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Aż tak bardzo wątku nie śledziłem. Chodzi o formę?

    Mniej niż Zero zrobił paździerz, choć wydawało mu się, że jest niebywale
    przebiegły:

    "Dariusz Barski jest dzisiaj, tak jak przez poprzednich kilka lat, także w
    latach 2022-24, prokuratorem w stanie spoczynku. Ówczesny prokurator
    generalny Zbigniew Ziobro nie miał podstaw prawnych do przywrócenia pana
    Barskiego ze stanu spoczynku do służby prokuratorskiej na podstawie
    przepisu, który miał charakter incydentalny i mógł mieć zastosowanie tylko
    do szczególnych przypadków i tylko w ściśle określonym terminie.

    Związane to było z reorganizacją prokuratury na podstawie ustawy z 9
    października 2009 r. Prokuratorzy mieli wówczas możliwość przejścia w stan
    spoczynku. Kolejna reforma - połączenie funkcji prokuratora generalnego i
    ministra sprawiedliwości w 2016 r. - zawierała przepis pozwalający
    prokuratorom, którzy przeszli w stan spoczynku w 2010 r., a którzy wyrazili
    chęć powrotu do czynnej służby prokuratorskiej, wystąpienie do prokuratora
    generalnego o przywrócenie do służby czynnej. Taka możliwość mogła mieć
    miejsce jedynie w okresie od 4 marca do 4 maja 2016 r. To była szczególna
    regulacja (szczególny tryb) w szczególnych okolicznościach (reorganizacja)
    i w ściśle określonym czasie (60 dni).

    Po tym czasie, czyli po 4 maja 2016 r., do problematyki powrotu ze stanu
    spoczynku i przejścia w stan spoczynku ze służby czynnej mają zastosowanie
    ogólnie obowiązujące przepisy o prokuraturze. Nie mógł wchodzić w grę
    przepis przejściowy, którego zastosowanie było jednoznacznie określone
    przez ramy reorganizacji prokuratury. I bezpośrednio z tym związanego
    powrotu do służby czynnej jedynie tej grupy prokuratorów będących w stanie
    spoczynku, którzy przeszli w stan spoczynku w 2010 r. Przepis ten został w
    pełni skonsumowany i przestał mieć zastosowanie po 4 maja 2016 r. Zakres
    czasowy obowiązywania i stosowania tego przepisu został określony w sposób
    niepodlegający wątpliwości."

    https://wyborcza.pl/7,75398,30593117,prof-wyrzykowsk
    i-rzad-ma-prawo-zmieniac-prokurature-krajowa.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://gtracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2024-01-16 02:21:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Jan 2024 01:22:26 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > Dariusza Barskiego, zostały dokonane bez należytej podstawy prawnej i
    > nie wywołują skutków." - poinformowało Ministerstwo Sprawiedliwości na

    A jest tam pelna analiza?

    Bo cos słysze, ze Barskiego reaktywowano w 2022, na podstawie ustawy
    wprowadzajacej odnosnie prokuratury z 2016, ktora z natury rzeczy
    powinna miec krótki żywot, ale jednak nie określono jaki :-)
    Stąd i jakies opinie prawne.

    A w 2016 PiS przywrócił połaczenie funkcji PG i MS, dajac Ziobrze
    ręczne sterowanie prokuratorami. Wtedy to dobre było :-)

    Z kolei funcja p.o. wydaje sie miec ugruntowana tradycje, i jesli
    Barski nie moze pełnic funkcji, to do czasu powołania nastęcy w
    ustalonym trybie, p.o. wydaje sie uzasadniony ... tylko po co tych 4
    zastępców :-)

    A tymczasem, jakbym słyszal w opozycji, tzn w PiS, pewien dwugłos.
    Jedni mówia o bezskutecznym usunieciu, drudzy pomstuja na bezprawne
    usuniecie, ale jednak usunięcie :-)

    J.

  • 8. Data: 2024-01-17 01:15:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-16, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    lania-prokuratora-jacka-bilewicza-na-nieistniejaca-f
    unkcje-po-prokuratora-krajowego

    skiego-bodnar-pokazuje-opinie-prawne-m-in-promotora-

    W Rzepie, nie, ale gdzieś pewnie jest. Zresztą to co Olin zapościł
    wydaje trzymac się tzw. kupy.

> [...]
    > wprowadzajacej odnosnie prokuratury z 2016, ktora z natury rzeczy
    > powinna miec krótki żywot, ale jednak nie określono jaki :-)

    No własnie tej. Z tym, że nawet jeśli nie określono jaki zywot a
    wszystko wskazuje czego dotyczyła to wydaje się, że dotyczy czego
    dotyczyła.

> [...]
    > Barski nie moze pełnic funkcji, to do czasu powołania nastęcy w
    > ustalonym trybie, p.o. wydaje sie uzasadniony ... tylko po co tych 4

    Po co to wiadomo. A czy on pełni funkcję p.o?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2024-01-17 17:51:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jan 2024 00:15:53 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    dudy

    > W Rzepie, nie, ale gdzieś pewnie jest. Zresztą to co Olin zapościł

    No ale jest różnica, czy przepisy nie obowiązują, czy wydaje się, ze
    nieobowiązują :-)

    > No własnie tej. Z tym, że nawet jeśli nie określono jaki zywot a
    > wszystko wskazuje czego dotyczyła to wydaje się, że dotyczy czego
    > dotyczyła.

    > Po co to wiadomo. A czy on pełni funkcję p.o?

    Barski nie, to ten nowy człowiek Bodnara jest/miał być p.o. PK

    J.

  • 10. Data: 2024-01-18 00:19:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-17, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    dudy

    > No ale jest różnica, czy przepisy nie obowiązują, czy wydaje się, ze

    Osoba biegła w swojej dziedzinie zwykle unika stwierdzeń kategorycznych.
    Stwierdzenia kategoryczne są domeną ignorantów :)
    (efekt Dunninga-Krugera)

    > Barski nie, to ten nowy człowiek Bodnara jest/miał być p.o. PK

    Barski miał być PK więc jesli okaże się, że nie był to moze być problem
    z jego decyzjami. A co jakby miał być p.o?

    --
    Marcin