  • 1. Data: 2004-08-29 17:53:45
    Temat: Program zrobiony w domu - jak go sprzedac?
    Od: "Kubaz" <k...@t...WYTNIJ-TO.pl>

    Witam
    Jak mozna sprzedac program zrobiony w domu (samemu?) jest to program naukowy
    typu kurs? Mozna na allegro sprobowac - ale gdzie jeszcze?

    --
    kubaz

  • 2. Data: 2004-08-29 17:55:04
    Temat: Odp: Program zrobiony w domu - jak go sprzedac?
    Od: "Kubaz" <k...@t...WYTNIJ-TO.pl>

    Użytkownik Kubaz <k...@t...WYTNIJ-TO.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:cgt50v$p8u$...@a...news.tpi.pl...
    > Witam
    > Jak mozna sprzedac program zrobiony w domu (samemu?) jest to program
    naukowy
    > typu kurs? Mozna na allegro sprobowac - ale gdzie jeszcze?

    jeszcze jedno - przepraszam, ale nie znalazlem bardziej odpowiedniej grupy,
    wiec jakby ktos mowil ze NTG to moglby odrazu podac poprawna grupe?

    --
    kubaz

  • 3. Data: 2004-08-29 17:55:44
    Temat: Re: Odp: Program zrobiony w domu - jak go sprzedac?
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    Kubaz wrote:

    > jeszcze jedno - przepraszam, ale nie znalazlem bardziej odpowiedniej
    > grupy, wiec jakby ktos mowil ze NTG to moglby odrazu podac poprawna grupe?

    pl.*.ogloszenia?

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 4. Data: 2004-08-29 18:34:15
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Kubaz wrote:

> [...]
    >
    > jeszcze jedno - przepraszam, ale nie znalazlem bardziej odpowiedniej
    > grupy, wiec jakby ktos mowil ze NTG to moglby odrazu podac poprawna grupe?

    grupa niby dobra, ale archiwum czytaj, jezeli bedziesz przeprowadzac dla
    kazego klienta osobnie kompilacje z jego danymi, to mozesz na umowe
    zlecenie. w kazdym innym przypadku musisz prowadzic DG , placic na ZUS itp.
    A dla pocieszenia powiem ze ZUS szykuje niespodzianke,
    zamiast 700 zeta skladka bedzie wynosic kolo 2 tys. :)

    P.

    http://cpp.g5.pl Forum poświęcone językowi C,C++ i C#
    wraz z bibliotekami GUI, bibliotekami 3D i innymi...
    A Także FreePascalowi oraz Lazarusowi (darmowa delphi)
    Jeżeli masz problemy z tymi językami, koniecznie
    tam wejdź, twój post nie pozostanie bez odpowiedzi!

  • 5. Data: 2004-08-29 19:07:00
    Temat: Odp: Odp: Program zrobiony w domu - jak go sprzedac?
    Od: "Kubaz" <k...@t...WYTNIJ-TO.pl>

> [...]
    itp.
    > A dla pocieszenia powiem ze ZUS szykuje niespodzianke,
    > zamiast 700 zeta skladka bedzie wynosic kolo 2 tys. :)

    Zawsze zapisuje dane klienta (poprzedni maly program, ktory sprzedawalem na
    allegro w ilosci kilkadziesia egzlemparzy - wszystko mialem zapisane, choc
    nawet nie wiedzialem dlaczego dokladnie ale tak na wszelki wypadek) ale mi
    chodzi o to nie w jaki sposob sprzedawac konkretnemu klientowi tylko jak
    (gdzie) zaoferowac swoj program. No bo nie sadze zeby moj program byl az tak
    dobry zeby kupilo go jakies wydawnictwo komputerowe, wiec musze dzialac
    jakos sam. Allegro to jeden ale czy to jedyny srodek?

    --
    kubaz

  • 6. Data: 2004-08-29 20:46:56
    Temat: Re: Program zrobiony w domu - jak go sprzedac?
    Od: Jacek <m...@n...com>

    Kubaz wrote:

> [...]
    > chodzi o to nie w jaki sposob sprzedawac konkretnemu klientowi tylko jak

    Borszczuk Ci napisał że najlepiej wystawić ofertę na jakiejś grupie
    usenetowej z ogłoszeniami. Za to Przemek R. dał Ci dodatkowy tip, taki
    o którym mógłbyś nie wiedzieć a na którym mógłbyś się naciąć.
    Chodzi o to że jeżeli skompilujesz swój program i zaczniesz go tak
    sprzedawać w wielu kopiach to będziesz musiał założyć Działalność
    Gospodarczą. Dlatego jeżeli chcesz tego uniknąć to musisz jakoś sprawić
    aby poszczególne kopie programu dla różnych nabywców się czymś różniły,
    i sposobem na to jest kompilowanie programu z zapisanymi w kodzie danymi
    nabywcy - wtedy możesz zrobić podkładkę że niby dla konkretnego
    klienta przygotowywałeś konkretny egzemplarz programu i nie musisz mieć
    do tego DG. :-)

    Pozdrawiam!
    Jacek

  • 7. Data: 2004-08-29 20:50:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

    > grupa niby dobra, ale archiwum czytaj, jezeli bedziesz przeprowadzac dla
    > kazego klienta osobnie kompilacje z jego danymi, to mozesz na umowe
    > zlecenie.

    O dzieło, jeśli już - odpada wtedy ZUS i koszta są 50% więc zaliczka na
    podatek dochodowy to jakieś 10%.

  • 8. Data: 2004-08-29 21:12:19
    Od: "grzessiek" <m...@p...onet.pl>

    > Jak mozna sprzedac program zrobiony w domu (samemu?) jest to program
    naukowy
    > typu kurs? Mozna na allegro sprobowac - ale gdzie jeszcze?

    moj znajomy podpisal umowe licencyjna z jakims sklepem inetrnetowym. sklep
    sprzedaje oprogramowanie i wystawia nabywcom faktury a on dostaje od sklepu
    oplate licencyjna od kazdej sprzedanej kopii.

    pozdrawiam, grzessiek
    --
    www.TravelGuide.pl - Twoj przewodnik w podrozy!
    www.MyHotelsGuide.com - iSRPH in english

  • 9. Data: 2004-08-29 21:59:41
    Od: "Kubaz" <k...@t...WYTNIJ-TO.pl>

> [...]
    > nabywcy - wtedy możesz zrobić podkładkę że niby dla konkretnego
    > klienta przygotowywałeś konkretny egzemplarz programu i nie musisz mieć

    jeszcze jedno - zakladajac ze bede dla kazdego lekko zmieniac program
    (zmiana typu, w jednym miejscu bedzie _jakas_tam_unikatowa_liczba_ :) ale...
    Czy zamiast podpisywania umowy, co bylo by bardzo uciazliwe w przypadku
    sprzedazy internetowej - mozna zapisac regulamin w sklepie internetowym, z
    ktorego wynikalo by ze aby zakupic w sklepie trzeba sie zgodzic z
    regulaminem, a zgoda z regulaminem jest rowna z podpisaniem umowy? (Umowa
    dolaczona do regulaminu)? Moze to co napisalem jest smieszna dla was - ja
    nie wiem:) Jesli nie, to jest jakies inne wyjscie aby unikac podpisu? (nie
    bede przeciez kazdemu wysylal umowy do podpisania i odeslania jednej do
    mnie:))

    --
    kubaz

  • 10. Data: 2004-08-29 22:05:57
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@g...removethispart.pl>

    Kubaz wrote:

> [...]
    > dolaczona do regulaminu)? Moze to co napisalem jest smieszna dla was - ja

    Nie da rady. O ile rozumiem to co ci polecaja to sprzedaz na umowe o
    dzielo. Kruczek polega na tym, ze to kupujacy zleca ci napisanie
    programu i na nim spoczywa np odprowadzenie zaliczki na podatek
    dochodowy. Wg mnie skomplikowane i odstraszy wiekszosc potencjalnych
    klientow.

    pzdr
    Arkadesh