  • 51. Data: 2024-01-29 12:03:10
    Temat: Re: Producent oprogramowania zakazuje korzystania z zakupionych licencji
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Zostały zakupione roczne subskrypcje

    A tak z ciekawości... czy same programy w zależności od licencji się różnią?

    Robert

  • 52. Data: 2024-01-29 14:33:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Jan 2024 16:49:47 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Podawałem już, że wg. producenta - kupujący odpowiada za należyte
    > dobranie licencji, a nieprawidłowe licencje...są nieprawidłowe i należy
    > zaprzestania korzystania z nich. Przy czym zwrotĂłw nie przyjmujemy.

    To jak najbardziej ma sens - nieprawidłowo dobrane są nieprawidłowe,
    więc nie należy ich używać, ale to nie to samo, co "producent
    anulował".

    > Na nowej fakturze ten "rabat" nazwany jest "deductible".

    > Firma amerykańska, to nie wykluczone że gdyby ktoś się postawił na
    > upartego i sprawa trafiła "wyżej" to któryś sąd w UE by stwierdził, że
    > "nie wszystko jest tak jak powinno". Ile lat sprzedawali kredyty
    > frankowe dopóki ktoś nie stwierdził, że "nie halo"?

    I to w zasadzie o drobiazg poszło - o kurs waluty.

    > No ale ludzie chcą robić swoje, pracować i żyć, a nie poświęcać to życie
    > na dowodzenie że spółka warta ponad 10 mld zielonych robi ich w trąbę.
    > Poza tym powodzenia ;-O

    W USA być moze "powodzenia".
    Ale jak sąd ma być w Polsce, to u nas prawo inne :-)

    No dobra, udało się załatwić po dobroci, to moze tego się trzymać.

    J.

  • 53. Data: 2024-01-29 21:22:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 29.01.2024 14:33, J.F wrote:
    > To jak najbardziej ma sens - nieprawidłowo dobrane są nieprawidłowe,
    > więc nie należy ich używać, ale to nie to samo, co "producent
    > anulował".

    To teraz wyobraźmy sobie, że CBDC to nie będą pieniądze. To będą
    licencje udzielane przez bank centralny. A potem - przestał pan spełniać
    warunki licencji... :-)))

    > W USA być moze "powodzenia".
    > Ale jak sąd ma być w Polsce, to u nas prawo inne ?

    Tym bardziej. UOKiK się przyłoży i 500zł nałoży :-D

    > No dobra, udało się załatwić po dobroci, to moze tego się trzymać.

    Dokładnie. Nerwy to krótsze życie. I tak grosz do grosza ukapuje z tego
    garnuszka. Sprawa załatwiona.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 54. Data: 2024-01-29 21:25:41
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 29.01.2024 11:47, J.F wrote:
    > Ale nie wiem czy tak wolno, skoro stare licencje masz, a mieszać nie
    > wolno ?
    >
    > Używania mieszać nie wolno, czy zakupów mieszać nie wolno?

    Kupować możesz wszystkie w dowolnej ilości. A ile i których wolno potem
    używać legalnie, to inna sprawa.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 55. Data: 2024-01-29 21:30:11
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 29.01.2024 11:51, Robert Tomasik wrote:
    > Jeśli rodzaj licencji zależy od jakiś warunków użytkownika, a nie mma
    > różnicy w zakresie funkcjonalności

    Nie ma różnicy. Licencja darmowa "dla studenta" daje dostęp do tych
    samych funkcji co pozostałe (pomijam dostęp do kodu czy jakiś
    "specjalny" support).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 56. Data: 2024-01-29 21:31:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 29.01.2024 12:03, Robert Wańkowski wrote:
    > A tak z ciekawości... czy same programy w zależności od licencji się
    > różnią?

    Technicznie nie. Są dodatki typu dostęp do kodu źródłowego czy specjalne
    wsparcie producenta etc.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 57. Data: 2024-01-29 22:38:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jan 2024 21:22:59 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > To teraz wyobraźmy sobie, że CBDC to nie będą pieniądze. To będą
    > licencje udzielane przez bank centralny. A potem - przestał pan spełniać
    > warunki licencji... :-)))

    A jak Tusk "okradł" OFE? Moje pieniądze z tego OFE :-)

    > Tym bardziej. UOKiK się przyłoży i 500zł nałoży :-D

    UOKIK moze wiecej przywalic, ale Tobie zwrotu nie da.

    Za to u nas nie bedzie tego, ze "ich stać na najlepszych adwokatów -
    będą przedłużać aż ty zbankrutujesz".

    U nas sąd sam będzie przedłuzał :-)

    J.

  • 58. Data: 2024-01-30 17:50:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Kupować możesz wszystkie w dowolnej ilości. A ile i których wolno potem
    > używać legalnie, to inna sprawa.

    Trochę ryzykownie wykorzystywać do poważnych projektów oprogramowanie,
    które ma nie do końca jasne sposoby licencjonowania. Jak mnie nagle
    wyłączą office, to zawsze mogę odpalić jakiś open office.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 59. Data: 2024-01-31 13:00:04
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Trochę ryzykownie wykorzystywać do poważnych projektów oprogramowanie,
    > które ma nie do końca jasne sposoby licencjonowania. Jak mnie nagle
    > wyłączą office, to zawsze mogę odpalić jakiś open office.

    No faktycznie, bo jak tobie wyłączą office, to każdy inny kto
    wykorzystuje do poważnych projektów oprogramowanie, też zawsze może
    sobie odpalić jakiś open office.

    Ręce opadają.

    Po pierwsze, do poważnych projektów nie zawsze znajdziesz jakiegoś open
    office.
    Po drugie, a nawet jak znajdziesz, to zwykle okazuje się, że nie nadaje
    się do poważnych projektów. Nawet często tańsze "zamienniki" (o ile w
    ogóle istnieją) nie nadają się do POWAŻNYCH PROJEKTÓW.
    I po trzecie, te niejasne (dla ciebie) sposoby licencjonowania
    oprogramowania do POWAŻNYCH PROJEKTÓW nie powstały dlatego, bo ktoś
    akurat miał zły humor i wolną kasę na wyrzucenie dla prawników.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 60. Data: 2024-04-14 08:45:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2024 o 12:35, J.F pisze:

    > A nie jest to jakas forma dyskryminacji ... a dyskryminacja zakazana?

    No chyba że "dyskryminacja pozytywna". Albo mężczyzn - mamy od tego
    nawet ministra - znaczy ministrę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!