  • 31. Data: 2024-01-19 01:56:25
    Temat: Re: Producent oprogramowania zakazuje korzystania z zakupionych licencji
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.01.2024 o 15:36, J.F pisze:

    > No, programistów i resztę firmy trzeba jakos utrzymać ?

    Trzeba, ale jak zrobisz coś bardzo drogiego, to może się okazać, ze nikt
    ne kupi.

    > Przybyło tez komputerow, wiec sprzedają miliardy. Zabezpieczyli sie
    > lepiej, to trudniej piratować. Szczególnie, ze doszedł internet -
    > teraz Windows sie może co godzinę sprawdzać.

    O ile ma dostęp do Internetu. Znam takie maszyny, co nie mają, a Windows
    działa.

    > Zmienili tez sposób dystrubucji - daje sie kupić windows luzem? Moze
    > i daje, ale chyba nadal drogi. Za to doprowadzili do tego, ze duzi
    > sprzedawcy instalują fabrycznie. W czym oczywiscie obnizka ceny tez
    > pomaga.

    Czyli sprowadzili sytuacji do normalności.

    > No ale co zrobisz? Kupisz Windows od innej firmy?

    Nie o Windows piszę. Fakt ze tej umowy nie czytałem, ale ona udziwnień
    nie ma. System, jak system.

    > Program o którym tu mowa być moze ma konkurencje ...

    Nie wiem, co to za program.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 32. Data: 2024-01-19 02:00:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.01.2024 o 14:46, J.F pisze:
    > I co proponują w związku z tym?
    > Bo właśnie używacie Komercyjnej, i nie wolno wam już kupic Branżowej
    > ?

    Proponują, by kupili właściwą. Pytanie w jakich okolicznościach doszło
    do zakupu niewłaściwej - przynajmniej tak twierdzi producent
    oprogramowania. Bo jeszcze by należało zbadać, czy ma rację.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 33. Data: 2024-01-19 14:49:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jan 2024 02:00:55 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Proponują, by kupili właściwą. Pytanie w jakich okolicznościach doszło
    > do zakupu niewłaściwej - przynajmniej tak twierdzi producent
    > oprogramowania. Bo jeszcze by należało zbadać, czy ma rację.

    No ale wychodzi na to, że zgodnie z regułami określonymi przez samego
    producenta, to juz nie mogą kupić innej.
    Kupili raz Komercyjną, to teraz nie mogą mieszać :-)

    No chyba, ze producent anuluje umowę, zwróci pieniadze, to będą mieli
    czysty stan, i producent będzie mógł wymagać :-P

    J.

  • 34. Data: 2024-01-19 14:59:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jan 2024 01:56:25 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Trzeba, ale jak zrobisz coś bardzo drogiego, to może się okazać, ze nikt
    > ne kupi.

    Ale będzie można straszyc piratow, ze narobili szkody na milion zł :-)

    > O ile ma dostęp do Internetu. Znam takie maszyny, co nie mają, a Windows
    > działa.

    Ale musisz aktywować w ciągu miesiąca. I na chwile podłączyc.

    No chyba, ze znasz pare sztuczek :-)

    Mozna tez aktywować telefonicznie ...

    > Czyli sprowadzili sytuacji do normalności.

    Srednio.

    Z jednej strony sama się sprowadziła, bo komputerów przybyło, to cena
    mogła spaść, z drugiej - juz były procesy, że wymuszają zakup windows,
    mimo, ze klient wcale nie chce ...

    > Nie o Windows piszę. Fakt ze tej umowy nie czytałem, ale ona udziwnień
    > nie ma. System, jak system.

    System jak system. Ale konkurencji w zasadzie nie ma.

    A MS cos straszy, ze przechodzi na model subskrypcyjny.

    > Nie wiem, co to za program.

    Ja tez nie, bo OP woli nie ujawniać.
    Wiec nie wiadomo, czy można się obrazić :-)

    J.

  • 35. Data: 2024-01-19 16:08:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.01.2024 o 14:49, J.F pisze:
> [...]
    > No chyba, ze producent anuluje umowę, zwróci pieniadze, to będą mieli
    > czysty stan, i producent będzie mógł wymagać ?

    Ja to inaczej interpretuję. Potrzebujesz 50 licencji, to nie możesz
    używać 20 jakiegoś rodzaju i 30 innego.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 36. Data: 2024-01-22 07:48:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.01.2024 16:08, Robert Tomasik wrote:
    > Ja to inaczej interpretuję. Potrzebujesz 50 licencji, to nie możesz
    > używać 20 jakiegoś rodzaju i 30 innego.

    Dokładnie tak to widzi producent.

    > No chyba, ze producent anuluje umowę, zwróci pieniadze, to będą mieli
    > czysty stan, i producent będzie mógł wymagać ?

    Producent niczego nie chce anulować, tylko widzi to tak - Wrzuciliście
    kasę do pieca, i tak dezaktywowaliśmy już te licencje komercyjne u nas
    na serwerze, to teraz zapraszamy do jeszcze raz na zakupy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 37. Data: 2024-01-22 08:00:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Wrzuciliście kasę do pieca, i tak dezaktywowaliśmy już te licencje
    > komercyjne u nas na serwerze,

    A jak firma zacznie spełniać wymagania tej licencji? To co? Aktywują
    kupione?

    Robert

  • 38. Data: 2024-01-22 12:34:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Jan 2024 07:48:42 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > kasę do pieca, i tak dezaktywowaliśmy już te licencje komercyjne u nas
    > na serwerze, to teraz zapraszamy do jeszcze raz na zakupy.

    To czy nie powinni oddać pieniędzy, skoro dezaktywowali ?

    J.

  • 39. Data: 2024-01-25 07:52:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.01.2024 08:00, Robert Wańkowski wrote:

    > A jak firma zacznie spełniać wymagania tej licencji? To co? Aktywują
    > kupione?

    Dobre pytanie, faktura za zakup jest. Ale też dość teoretyczne, bo
    trudno mi sobie wyobrazić całkowitą zmianę branży w dowolnej firmie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 40. Data: 2024-01-25 07:58:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.01.2024 12:34, J.F wrote:
    > To czy nie powinni oddać pieniędzy, skoro dezaktywowali ?

    Wg. producenta (tak jak cytowałem) za wybór licencji odpowiedzialny jest
    kupujący. A że zakup między B2B, to żadnych praw zwrotu (jak rozumiem)
    ustawodawca nie nakreślił.

    Ale jest pozytyw. Producent zgodził się dać rabat w wysokości tych
    poprzednich licencji na zakupy "właściwych" :-)

    Jakbym bym partią polityczną, to bym pewnie przedstawiał to jako sukces,
    ale jako Kowalski, nie odczuwam tego tak ;-O

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz